Ar sniegas, ar lietus – kelininkai nemiega

Sniegas keliuose pridėjo rūpesčių kelininkams. Gedimino Nemunaičio nuotr. Sniegas keliuose pridėjo rūpesčių kelininkams. Gedimino Nemunaičio nuotr.

Šią savaitę gausiai iškritęs sniegas kelių ir gatvių valytojus įdarbino anksčiau nei įprastai sulaukus žiemos sezono. Tokią jo pradžią kelininkai tradiciškai vadina netikėta.

Antradienį po nakties Ukmergė buvo paskandinta sniege. Tokio reginio lapkričio pabaigoje dar nelaukta, pripažįsta UAB „Ukmergės versmė“ direktoriaus servisui pavaduotojas Gintaras Zaikauskas.

„Toks lapkritis iš tikrųjų netikėtas. Dešimtmetį dirbu įmonėj ir nelabai pamenu, kad žiema prasidėtų taip anksti“, – antradienį kalbėjo jis. Sako, jog nustebino ir sinoptikai: „Prognozė nelabai tiksli – rodė, kad sniego bus mažiau, o matavom – buvo 12–14 cm. Kartais ir peržiem tiek gali nebūti...“

Nors tokią situaciją galima vadinti ekstremalia, žiemai buvo pasiruošta: „Stebim prognozes ir esam pasirengę. Prireikus technika būna paruošiama, žmonės sukomplektuojami, budėjimas yra.“ Kokių darbų imtis ir kada pradėti, anot jo, sprendžiama pagal situaciją: priklauso nuo iškritusio sniego kiekio.

Mūsų miesto gatvės suskirstytos į keturias grupes ir pagal tai prižiūrimos. Anksčiausiai pradedamos valyti pagrindinės miesto gatvės. Paskui pajėgos telkiamos mažiau judresnėse gatvėse. Pavyzdžiui, trečios grupės gatvės valomos iki 15 valandos.

Štai antradienį, gausiai prisnigus, nebuvo baigta tvarkytis ir ligi vidurdienio. „Dabar dar važinėjam po gyvenamuosius rajonus – Krekšlius, Gėlių rajoną. Ne tik valoma – ir šaligatviai barstomi“, – dieną kalbėjo G. Zaikauskas. „Aišku, būna – viena kita gatvelė gal ir prasprūsta... Bet žmonės paskambina ar į seniūniją, ar mums ir praneša – visada pavalom“, – tikino pašnekovas.

Lemia sąlygos

Mieste gatvės ir šaligatviai valomi ir barstomi pagal situaciją. „2–3 cm jei prisnigta – nevalom, sniegas savaime nuo druskų suyra. Kai būna daugiau – reikia pavalyti ir paberti, bet irgi priklauso nuo oro temperatūros, kitos dienos prognozės“, – aiškino G. Zaikauskas.

Kiek medžiagos beriama, lemia irgi šios sąlygos. „Snigtelėjo – ir reikia pabarstyti. Kuo žemesnė temperatūra, tuo beriam daugiau. Mašinos, kurios beria, yra valdomos, galima reguliuoti tiek kiekį, tiek išbėrimo plotį.“ Tačiau, sako jis, ir gatvės gatvėms nelygios: „Intensyvesnio važinėjimo gatvėse, pavyzdžiui, Kauno, Vilniaus, mašinos dangą išlygina ir iš sniegelio pasidaro ledelis... Tuomet reikia tik laiku sureaguoti ir pabarstyti. O paskui kiekviena pravažiuojanti mašina daro gerą darbą – išbertą medžiagą išnešioja.“

Reikia „tilpti į terminus“

Įmonės „žieminis“ turtas – valymo ir barstymo, sniego stumdymo mašinos, mišinio pakrovimo krautuvas, šaligatvių, aikštelių, valymo, kita technika. Ne visoms gatvėms vienodai ji pritaikyta. „Tokia, kur, pavyzdžiui, apačioje pritvirtinta guma, netinkama važiuoti per šulinius, nes gali užkliūti ir sulūžti. Gedimai nemalonūs, nes norisi spėti atlikti darbus, tilpti į terminus“, – kalbėjo G. Zaikauskas.

„Didesnes gatves gali tekti valyti ir po kelis kartus per dieną, mažesnėse užtenka kartą pervažiuot. Barstyti tenka mažiau, dažnai – vieną kartą“, – sakė jis.

Dėžės – barstymui

Barstoma arba druska, arba druskos ir žvyro mišiniu: „Naudojama ir mašina, turinti talpas druskos tirpalui. Leidžiam jį: suvilgyta druska ne taip toli skrenda į kelkraštį ir greičiau suveikia, nes būna patirpusi. Gatvėse, kur nėra šaligatvių, kelkraščių, naudojam žvyro ir druskos mišinį. Jis tinka tada, kai temperatūra minus 8 laipsniai: nuo jos druska sunkiau veikia, tad pagelbsti žvyras.“

Mieste pristatyta ir dėžių, kuriose supiltas mišinys, skirtas barstyti šaligatvius. Juos prižiūri ir gatvių tvarkytojos: „Pravažiavus šaligatvius valančiai technikai, valytojos turi atkasti, nuvalyti užverstas perėjas. Dėžės sudėtos taip, kad valytojoms nebūtų didelių atstumų: jos nusivalė ir pasiberia. Su kibiru nešioti žvyrą sunkoka, todėl padarėm karučius.“

Šiuo metu yra per 100 tokių dėžių, kurios papildomos pagal poreikį.

Beveik nemiega

Žiemą  UAB „Ukmergės versmė“ darbuotojai keliasi tada, kai daugelis iš mūsų dar septintą sapną sapnuoja. „Paprastai budėjimą pradedam 3 valandą nakties – dar priklauso ir nuo to, koks oras. Žmogus, kuris yra atsakingas, skambina, informuoja apie poreikį barstyt ar valyt, surenka žmones. Ir pradedam dirbti kokią trečią–ketvirtą, – pasakojo jis. – Panašiai – ir mūsų kolegos iš „Vilniaus regiono kelių“ Ukmergės kelių tarnybos. Ten visi darbuotojai renkasi 4 valandą ryto – nesvarbu, ar šaltis, ar lyja,“ – pasakojo įmonės direktoriaus servisui pavaduotojas.

„Ukmergės versmė“ tvarko jai priklausančių teritorijų gatves ir šaligatvius pagal sutartį su Ukmergės seniūnija. Kaip subrangovai dirba „Ukmergės paslauga“, taip pat prižiūrinti dalį šaligatvių.

„Vilniaus regiono keliai“ mieste prižiūri Vilniaus, Antakalnio, Gedimino gatves bei rajono kelius.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Pridėti komentarą

ukzinios.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, įstatymus pažeidžiančius, reklaminius, skatinančius smurtą komentarus. Už komentarus atsako juos parašę skaitytojai. Kurstant smurtą, rasinę, tautinę, religinę bei kitokio pobūdžio neapykantą ar kitaip pažeidžiant LR įstatymus, galite sulaukti atitinkamų tarnybų dėmesio.


Jonines

Kainoteka

Optima 13 Picerijos salės nuoma

Draugai

Ukmerges kulturos puslapiai

gpm 2011 n 135

Lietuvos valstybe

ukvm

vilkmerge

UKC logo 115x63

Apkeliauk

Tauragės laikraštis

KuoSkiriasi.lt

baidariu aukstaitija

Interneto dienraštis Bernardinai

Vilkmerge

lrytas

delfi

logo srtrf-300x170

Į viršų