Šią savaitę iš pirmųjų pozicijų spaudoje bei televizijoje nesitraukia pasaulį sukrėtusios nelaimės. Tai gaisras Viduržemio jūroje plaukusio kelto „Norman Atlantic“ denyje bei liūdnos dingusio „AirAsia“ lėktuvo paieškos ir dar liūdnesnės radybos.
Baigus žmonių evakavimo iš kelto operaciją, visą savaitę skaičiuotų gaisro aukų skaičius augo. Išgelbėtieji liudija, jog nesuveikė gaisro signalizacija, įgula buvo nepasiruošusi gelbėjimo darbams, neturėjo supratimo, kaip iškelti žmones iš degančio laivo. Žmonės pasakoja, jog laive įsigaliojo „džiunglių įstatymai“ – atskridus gelbėjimo malūnsparniui, keleiviai mindė vienas kitą norėdami pasiekti nuleistą virvę, nepraleido net vaikų.
Visas šis košmaras vyko kaip tik tomis dienomis, kuomet daugybė bendrovių visame pasaulyje organizuoja šventinius kruizus. Norėdamos pritraukti kuo daugiau žmonių, agentūros pabrėžia, kad kruiziniuose laivuose jų laukia šventinės programos, prabangūs apartamentai, gurmaniški valgiai. Gal po šio įvykio keleiviams bus suteikta informacijos ir apie tai, ar yra laive gaisro signalizacijos sistema, apie įgulos kompetenciją nelaimės atveju?
Turint galvoje santykį, kiek lėktuvų visame pasaulyje pakyla į orą, kiek laivų skrodžia bangas ir kiek žeme rieda automobilių, avarijų statistika, be abejonės, nebūtų automobilių pusėje. Tačiau masinės nelaimės visuomet pasėja visuotinę fobiją, o tuo tarpu prie mašinos vairo sėdame taip, lyg tai būtų fotelis priešais televizorių.
Sausio 1-oji – Lietuvos vėliavos diena. Kasmet Vilniuje, ant Gedimino kalno, rengiama iškilminga vėliavos pakeitimo ceremonija. 1919 metais sausio 1 d. Gedimino pilies bokšte trispalvę kaip laisvos Lietuvos ženklą iškėlė Lietuvos savanorių būrys. 1919 m. sausio 6 d. Vilnių užėmę bolševikai nuo trispalvės nuplėšė geltoną ir žalią spalvas, palikę tik raudoną. Trečią kartą iškelta 1988 m. ir nuo to laiko plevėsuoja iki šiol.