Spausdinti šį puslapį

Savaitės tėkmėj

Li­gi­ta JUODVALKIENĖ

Per­si­ri­to­me per dar vie­nų me­tų bar­je­rą. Ti­ki­mės fe­jer­ver­kais ir šam­pa­no bu­te­lių pok­šė­ji­mais nu­bai­dę se­nų­jų me­tų bė­das. Di­des­nes vil­tis de­da­me į nau­juo­sius – juk ne vel­tui gruo­džio 31-oji lai­ko­ma blo­gų min­čių at­si­kra­ty­mo die­na.

Šie me­tai jau nuo pat pir­mos die­nos at­ne­šė di­de­lių po­ky­čių – į pi­ni­gi­nes jau de­da­me eu­rų ban­kno­tus, be­ria­me mo­ne­tas. Dar ne­tu­rin­tie­ji gry­nų­jų eu­rais lei­džia pas­ku­ti­nius li­tus ar bū­riuo­ja­si prie ban­ko­ma­tų. Psi­cho­lo­gai tei­gia, jog tu­rės pra­ei­ti ke­le­tas mė­ne­sių, kol įpra­si­me prie nau­jo­sios va­liu­tos. Pa­ta­ria­ma ati­džiai sek­ti sa­vo šei­mos fi­nan­si­nius veiks­mus ir par­duo­tu­vė­se ne­si­gun­dy­ti po eu­ro įve­di­mo vi­zu­a­liai eti­ke­tė­se su­ma­žė­ju­sio­mis kai­no­mis.

 

Šią sa­vai­tę iš pir­mų­jų po­zi­ci­jų spau­do­je bei te­le­vi­zi­jo­je ne­si­trau­kia pa­sau­lį su­krė­tu­sios ne­lai­mės. Tai gais­ras Vi­dur­že­mio jū­ro­je plau­ku­sio kel­to „Nor­man At­lan­tic“ de­ny­je bei liūd­nos din­gu­sio „AirAsia“ lėk­tu­vo pa­ieš­kos ir dar liūd­nes­nės ra­dy­bos.

Bai­gus žmo­nių eva­ka­vi­mo iš kel­to ope­ra­ci­ją, vi­są sa­vai­tę skai­čiuo­tų gais­ro au­kų skai­čius au­go. Iš­gel­bė­tie­ji liu­di­ja, jog ne­su­vei­kė gais­ro sig­na­li­za­ci­ja, įgu­la bu­vo ne­pa­si­ruo­šu­si gel­bė­ji­mo dar­bams, ne­tu­rė­jo su­pra­ti­mo, kaip iš­kel­ti žmo­nes iš de­gan­čio lai­vo. Žmo­nės pa­sa­ko­ja, jog lai­ve įsi­ga­lio­jo „džiun­glių įsta­ty­mai“ – at­skri­dus gel­bė­ji­mo ma­lūns­par­niui, ke­lei­viai min­dė vie­nas ki­tą no­rė­da­mi pa­siek­ti nu­leis­tą vir­vę, ne­pra­lei­do net vai­kų.

Vi­sas šis koš­ma­ras vy­ko kaip tik to­mis die­no­mis, kuo­met dau­gy­bė ben­dro­vių vi­sa­me pa­sau­ly­je or­ga­ni­zuo­ja šven­ti­nius krui­zus. No­rė­da­mos pri­trauk­ti kuo dau­giau žmo­nių, agen­tū­ros pa­brė­žia, kad krui­zi­niuo­se lai­vuo­se jų lau­kia šven­ti­nės pro­gra­mos, pra­ban­gūs apar­ta­men­tai, gur­ma­niš­ki val­giai. Gal po šio įvy­kio ke­lei­viams bus su­teik­ta in­for­ma­ci­jos ir apie tai, ar yra lai­ve gais­ro sig­na­li­za­ci­jos sis­te­ma, apie įgu­los kom­pe­ten­ci­ją ne­lai­mės at­ve­ju?

Tu­rint gal­vo­je san­ty­kį, kiek lėk­tu­vų vi­sa­me pa­sau­ly­je pa­ky­la į orą, kiek lai­vų skro­džia ban­gas ir kiek že­me rie­da au­to­mo­bi­lių, ava­ri­jų sta­tis­ti­ka, be abe­jo­nės, ne­bū­tų au­to­mo­bi­lių pu­sė­je. Ta­čiau ma­si­nės ne­lai­mės vi­suo­met pa­sė­ja vi­suo­ti­nę fo­bi­ją, o tuo tar­pu prie ma­ši­nos vai­ro sė­da­me taip, lyg tai bū­tų fo­te­lis prie­šais te­le­vi­zo­rių.  

Sau­sio 1-oji – Lie­tu­vos vė­lia­vos die­na. Kas­met Vil­niu­je, ant Ge­di­mi­no kal­no, ren­gia­ma iš­kil­min­ga vė­lia­vos pa­kei­ti­mo ce­re­mo­ni­ja. 1919 me­tais sau­sio 1 d. Ge­di­mi­no pi­lies bokš­te tri­spal­vę kaip lais­vos Lie­tu­vos žen­klą iš­kė­lė Lie­tu­vos sa­va­no­rių bū­rys. 1919 m. sau­sio 6 d. Vil­nių už­ėmę bol­še­vi­kai nuo tri­spal­vės nu­plė­šė gel­to­ną ir ža­lią spal­vas, pa­li­kę tik rau­do­ną. Tre­čią kar­tą iš­kel­ta 1988 m. ir nuo to lai­ko ple­vė­suo­ja iki šiol.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)