Rajono kelių bėdos – apverktinos

Ar Uk­mer­gei rei­ka­lin­gas dar vie­nas til­tas per Šven­tą­ją? Ar Že­mait­kie­mio san­kry­ža – pa­ti pa­vo­jin­giau­sia vie­ta au­to­ma­gist­ra­lė­je? Ar per­ėjų kal­ne­liai įreng­ti ten, kur la­biau­siai rei­kia?

 

Ge­di­mi­no Ne­mu­nai­čio nuotr. Uk­mer­gės ke­liai ir gat­vės pa­ti­ria įvai­rių iš­ban­dy­mų.


 

At­sa­ky­mų ieš­ko­ta ra­jo­no va­do­vų su­si­ti­ki­me su Sei­mo na­riais ir Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jos at­sto­vais.

Pra­stė­jan­ti ke­lių bei kai ku­rių gat­vių būk­lė – vie­ni opiau­sių klau­si­mų, ypač rū­pin­čių ra­jo­no gy­ven­to­jams. Be­veik vi­suo­se su­si­ti­ki­muo­se su uk­mer­giš­kiais val­džia šia te­ma su­lau­kia prie­kaiš­tų.

Ant­ra­die­nį sa­vi­val­dy­bė­je vy­ku­sia­me po­sė­dy­je kal­bė­ta apie ra­jo­no ke­lių ir gat­vių būk­lę, fi­nan­si­nes jų prie­žiū­ros, plėt­ros ir sau­gaus eis­mo prie­mo­nių kū­ri­mo ga­li­my­bes.

Šia­me ap­ta­ri­me da­ly­va­vo mū­sų ra­jo­no val­džia, Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jos prie Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jai Dai­nius Miš­ki­nis ir Egi­di­jus Skro­de­nis.

Kaip pa­grin­di­niai tar­pi­nin­kai, ak­tu­a­lias sa­vo rin­kė­jų pro­ble­mas per­duo­dan­tys aukš­čiau­sioms vals­ty­bės ins­tan­ci­joms, da­ly­va­vo mū­sų rink­ti Sei­mo na­riai Lo­re­ta Grau­ži­nie­nė, Arū­nas Du­dė­nas, Ka­zys Gry­baus­kas.

Fi­nan­sa­vi­mas ma­žė­ja

Uk­mer­gės ra­jo­no me­ras Vy­das Pa­knys iš­sa­kė su­si­rū­pi­ni­mą dėl kas­met be­si­trau­kian­čių lė­šų vie­ti­nių ke­lių prie­žiū­rai iš Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros fi­nan­sa­vi­mo pro­gra­mos.

Šis Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos fi­nan­sa­vi­mas per pen­ke­rius me­tus su­ma­žė­jo dvi­gu­bai. Tuo tar­pu ra­jo­no ke­lių būk­lė vis pra­stė­ja.

Šie­met iš Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros pro­gra­mos vie­ti­niams ke­liams sa­vi­val­dy­bė ga­vo 2,1 mi­li­jo­no li­tų. Tai 9 pro­cen­tais ma­žiau nei per­nai.

Ypač ne­ra­mi­na ki­tų me­tų prog­no­zės. Vy­riau­sy­bė­je jau pa­si­gir­do per­spė­ji­mų sa­vi­val­dy­bėms, kad ki­tais me­tais iš Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros pro­gra­mos gau­tų lė­šų vie­ti­nių ke­lių prie­žiū­rai iš vi­so ne­bus ga­li­ma pa­nau­do­ti.

Jie bus skir­ti tik nau­jų šios in­fra­struk­tū­ros ob­jek­tų kū­ri­mui – ke­lių as­fal­ta­vi­mui, dvi­ra­čių ta­kų įren­gi­mui.

Iš kur gau­ti mi­li­jo­ną?

Vie­ti­nių ke­lių prie­žiū­rai – žvy­ra­vi­mui, grei­de­ria­vi­mui, snie­go va­ly­mui ir bars­ty­mui žie­mą – lė­šų iš sa­vo biu­dže­to tu­rės skir­ti pa­čios sa­vi­val­dy­bės.

Anot sa­vi­val­dy­bės va­do­vų ir Sei­mo na­rių, to­kie Vy­riau­sy­bės spren­di­mai – per­ne­lyg sun­ki naš­ta sa­vi­val­dy­bės biu­dže­tui. Net mi­ni­ma­liai ke­lių prie­žiū­rai tek­tų skir­ti mi­li­jo­ną li­tų.

At­kreip­tas dė­me­sys į ge­og­ra­fi­nę Uk­mer­gės pa­dė­tį. Mū­sų ra­jo­nas – pa­grin­di­nių ša­lies ke­lių san­kry­žo­je. Dėl to vie­ti­nės reikš­mės sta­tu­są tu­rin­tys ke­liai nė­ra tik ra­jo­no gy­ven­to­jų reik­mėms nau­do­ja­ma in­fra­struk­tū­ra. Ypač vie­ti­nės reikš­mės ke­lius ga­di­na sun­kias­vo­rių au­to­mo­bi­lių srau­tas.

Svars­ty­ta ir ga­li­my­bė vie­ti­nių sa­vi­val­dy­bių ke­lių prie­žiū­rai pri­trauk­ti Eu­ro­pos Są­jun­gos struk­tū­ri­nių fon­dų lė­šas. Ke­lius eks­plo­a­tuo­ja ir pas­ta­ruo­ju me­tu daug ga­lin­gos tech­ni­kos įsi­gi­ję ūki­nin­kai. Dėl to bū­tų tiks­lin­ga juos pri­žiū­rė­ti pa­si­nau­do­jant Lie­tu­vos kai­mo plėt­ros 2007–2013 me­tų pro­gra­mos prie­mo­nės „Kai­mo at­nau­ji­ni­mas ir plėt­ra“ skir­to­mis lė­šo­mis.  

Dis­ku­si­jų ob­jek­tas – ap­link­ke­lis

Su­si­ti­ki­me ap­ta­rtas ir ap­link­ke­lių klau­si­mas. Be­veik prieš de­šimt­me­tį pa­reng­ta stu­di­ja dėl Pie­ti­nio ap­link­ke­lio bei nau­jo­jo til­to per Šven­tą­ją sta­ty­bos po­rei­kio.

Anot sa­vi­val­dy­bės Že­mės ūkio ir in­fra­struk­tū­ros sky­riaus ve­dė­jo Kęs­tu­čio Jur­ke­vi­čiaus, tai su­ma­žin­tų au­to­mo­bi­lių srau­tą pa­grin­di­nė­se mies­to gat­vė­se bei ava­rin­gu­mą.

Svars­ty­ta, kad ant pa­grin­di­nio til­to nu­ti­kus eis­mo įvy­kiui, dėl ku­rio bū­tų už­da­ry­tas ke­lias, Pi­vo­ni­jos mik­ro­ra­jo­nas tap­tų at­kirs­tas nuo grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos, gais­ri­nės, po­li­ci­jos. Nu­ti­kus ne­lai­mei Už­upy­je, gel­bė­to­jai au­to­ma­gist­ra­lės til­tu at­va­žiuo­tų ge­ro­kai vė­liau.

Ta­čiau kol kas nau­ja­sis til­tas tė­ra sva­jo­nė.

Kal­ne­liai – spūs­čių kal­ti­nin­kai

Sei­mo na­rė dar­bie­tė L. Grau­ži­nie­nė per­da­vė gy­ven­to­jų ne­pa­si­ten­ki­ni­mą dėl įreng­tų kal­ne­lių per­ėjo­se, dėl jų su­si­da­ran­čias au­to­mo­bi­lių spūs­tis pa­grin­di­nė­se gat­vė­se.

Anot jos, Pa­ši­lė­je, ant Vait­kuš­kio kal­no to­kie kal­ne­liai bū­tų tiks­lin­ges­ni, ta­čiau Ke­lių di­rek­ci­ja jų ten ne­įren­gė.

Sei­mū­nas so­cial­de­mok­ra­tas K. Gry­baus­kas pri­mi­nė ne­vy­ku­sį Žel­vos mies­te­ly­je įreng­tos žie­di­nės san­kry­žos pro­jek­tą – jo­je di­des­nėms kro­vi­ni­nėms ma­ši­noms iš­si­suk­ti sun­ku, ten­ka „lai­pio­ti“ kel­kraš­čio bor­tais.

Pri­ei­ta prie iš­va­dos, kad Ke­lių di­rek­ci­jai ne­si­ta­riant su sa­vi­val­dy­bės at­sto­vais, die­nos švie­są iš­vys­ta ne­ap­gal­vo­ti ir su ra­jo­no val­džia, se­niū­nais, ben­druo­me­nėm ne­su­de­rin­ti pro­jek­tai. Daž­nai jie bū­na „po­pie­ri­niai“, ati­trū­kę nuo re­a­ly­bės ir ke­lia gy­ven­to­jams ne­pa­to­gu­mus.

Pro­ble­mų su­ma­žės ar... pa­dau­gės?

Jau daug me­tų Že­mait­kie­mio bei Ly­duo­kių se­niū­ni­jų gy­ven­to­jai lai­ką ir pi­ni­gus švais­to ap­va­žiuo­da­mi au­to­ma­gist­ra­lė­je už­da­ry­tą san­kry­žą. Šį spren­di­mą taip pat pri­ėmė Ke­lių di­rek­ci­ja.

Ko­dėl bu­vo už­da­ry­ta bū­tent ji, ne­aiš­ku. Že­mait­kie­mio san­kry­ža – ne vie­nin­te­lė šio­je au­to­ma­gist­ra­lė­je ir tik­rai ne pa­ti pa­vo­jin­giau­sia.

Ke­lių di­rek­ci­jos at­sto­vų tei­gi­mu, pa­reng­tas pro­jek­tas tu­rin­tis iš­spręs­ti šią pro­ble­mą. San­kry­žos ati­da­ry­ti pa­čio­je au­to­ma­gist­ra­lė­je ne­si­ruo­šia­ma, ta­čiau si­tu­a­ci­ją ti­ki­ma­si gel­bė­ti įren­giant ap­va­žia­vi­mą po til­tu pa­lei upę.

Ta­čiau pra­va­žia­vi­mas po til­tu yra siau­ras ir pra­si­lenk­ti dviem au­to­mo­bi­liams yra su­dė­tin­ga. Anot L. Grau­ži­nie­nės, jei įgy­ven­di­nant pro­jek­tą jis ne­bus iš­pla­tin­tas, ši vie­ta ža­da kel­ti vai­ruo­to­jams ne­ma­žai pro­ble­mų. Ypač ne­sau­gu čia tap­tų žie­mą, kuo­met ir taip per siau­ras ke­lias dar bū­tų ir sli­dus.

Sa­vi­val­dy­bės bel­džia­si aukš­čiau

Šio su­si­ti­ki­mo me­tu ap­tar­ti klau­si­mai ir pa­siū­ly­mai bus pa­teik­ti prem­je­rui Al­gir­dui But­ke­vi­čiui, su­si­sie­ki­mo mi­nist­rui Ri­man­tui Sin­ke­vi­čiui bei fi­nan­sų mi­nist­rui Ri­man­tui Ša­džiui. Su­si­ti­ki­mą su ša­lies va­do­vais ini­ci­juo­ja Sa­vi­val­dy­bių aso­cia­ci­ja – ti­ki­ma­si jų dė­me­sį la­biau at­kreip­ti į sa­vi­val­dos pro­ble­mas.

Autorė: Li­gi­ta JUODVALKIENĖ

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Pridėti komentarą

ukzinios.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, įstatymus pažeidžiančius, reklaminius, skatinančius smurtą komentarus. Už komentarus atsako juos parašę skaitytojai. Kurstant smurtą, rasinę, tautinę, religinę bei kitokio pobūdžio neapykantą ar kitaip pažeidžiant LR įstatymus, galite sulaukti atitinkamų tarnybų dėmesio.


Jonines

Kainoteka

Optima 13 Picerijos salės nuoma

Draugai

Ukmerges kulturos puslapiai

gpm 2011 n 135

Lietuvos valstybe

ukvm

vilkmerge

UKC logo 115x63

Apkeliauk

Tauragės laikraštis

KuoSkiriasi.lt

baidariu aukstaitija

Interneto dienraštis Bernardinai

Vilkmerge

lrytas

delfi

logo srtrf-300x170

Į viršų