Spausdinti šį puslapį

Pavojingiausia miesto sankryža taps žiedine

Gedimino Nemunaičio nuotr. Deltuvos–Žiedo gatvių sankryža taps saugesnė. Gedimino Nemunaičio nuotr. Deltuvos–Žiedo gatvių sankryža taps saugesnė.

„Ukmergės žiniose“ jau rašėme apie tai, kad imtasi įgyvendinti saugumo priemones pavojingiausioje sankryžoje mieste – Deltuvos ir Žiedo gatvių sankirtoje. Savivaldybės samdyti specialistai atliko auditą ir pateikė pasiūlymą įrengti šioje vietoje žiedinę sankryžą.

Ukmergės rajono savivaldybės kelių eismo saugumo komisijos posėdyje buvo išklausyti specialistų pasiūlymai, kokios priemonės būtų veiksmingiausios, kad Deltuvos–Žiedo gatvių sankryža taptų saugi.

Praėjusią savaitę vykusiame posėdyje dalyvavo Ukmergės rajono meras Rolandas Janickas, savivaldybės administracijos direktorius Stasys Jackūnas, Kelių eismo saugumo komisijos nariai.

Ženklų ir kalnelių neužtenka

Komisijos narys Algirdas Pečiulis teigia, kad jau ne vienus metus stengiamasi kelių eismo ženklais bei kalneliais drausminti vairuotojus šioje šviesoforais nereguliuojamoje sankryžoje. Tačiau to nepakanka.

Paskutinė įskaitinė avarija, kurioje sužaloti žmonės, čia įvyko spalio 15 d. Eismo įvykio metu buvo sužalotos dvi senyvo amžiaus moterys bei apgadinti keturi automobiliai.

Lapkričio 2-ąją čia susidūrė trys automobiliai. Laimei aukų išvengta. Tokių ne įskaitinių eismo įvykių metų eigoje būta ir daugiau. Tačiau kuomet nenukenčia žmonės ir vairuotojai įvykio vietoje pildo deklaraciją, policijos komisariatas nefiksuoja ir į statistiką neįtraukia.

Žiedo gatvė yra gerokai platesnė už Deltuvos gatvę. Ji net keturių eismo juostų, turi lėtėjimo ir greitėjimo juostas. Vairuotojams apgaulingai susidaro vaizdas, kad ji yra pagrindinė. Tuo tarpu pagrindinė yra siauresnioji – Deltuvos gatvė. Joje – dvi eismo juostos.

Pristatė audito išvadas

Organizuoti eismo saugumo auditą Deltuvos–Žiedo gatvių sankryžoje, numatant eismo saugumo priemones avaringumui mažinti, buvo pavesta savivaldybės Žemės ūkio ir infrastruktūros skyriui.

Viešųjų pirkimų konkurso būdu auditui atlikti buvo pasirinktas Kelių ir transporto tyrimo institutas. Šios paslaugos savivaldybei kainavo 1210 eurų. Jos bus skiriamos iš biudžeto lėšų.

Atlikto tyrimo išvadas ir pasiūlymus pristatė Kelių ir transporto tyrimo instituto Saugaus eismo skyriaus vadovė Dovilė Krasauskaitė.

Ji paaiškino, kad porą savaičių buvo analizuojama situacija, matuojami automobilių ir pėsčiųjų srautai Deltuvos ir Žiedo gatvėse.

Jei prieš tai buvo svarstoma apie paprasčiausią galimybę – tik vietomis sukeisti pagrindinius kelius, pagrindine gatve padarant platesnę Žiedo gatvę, tai po audito šios minties atsisakyta. Mat automobilių ir pėsčiųjų srautai šiose gatvėse pernelyg panašūs.

Tačiau išryškėjo kita sankryžos ypatybė. Joje labai didelis srautų persiskirstymas ir sudėtingiausia bei pavojingiausia situacija susidaro automobiliams iš Žiedo ir Deltuvos gatvių sukant į kairę.

Buvo pasiūlyta čia įrengti žiedinę sankryžą. Kad problema išsispręstų kuo greičiau, siūloma iš pradžių įrengti laikiną surenkamą žiedinę sankryžą.

Sustačius laikinus įrenginius, žyminčius eismą ratu, atlikus kelio dangos žymėjimus, galima pradėti projektavimo darbus stacionariai žiedinei sankryžai įrengti.

Kaip pavyzdys paminėtas panašios problemos sprendimas Jonavoje. Čia tokia laikina surenkama sankryža pasiteisino. Ji eismo dalyviams tarnauja jau daugiau kaip metus.

Kelių eismo saugos komisijos nariai teiravosi, ar įrengiant sankryžą nereikės platinti asfalto dangos, kas dar labiau išdidintų šių darbų kaštus. Jie buvo nuraminti, kad šioje sankryžoje asfaltuotos kelio dangos pakanka įrengti surenkamą žiedinę sankryžą.

Galimybė įrengti šviesoforą šioje vietoje buvo atmesta, nors jis ir pagerintų situaciją saugumo požiūriu. Prie tokios išvados prieita dėl to, kad jis gerokai sumažintų eismo laidumą sankryžoje, kuris, pasak pranešėjos, šiuo metu yra geras.  

Pasiūlymą priėmė

Komisija pripažino šių išdėstytų pasiūlymų tinkamumą. Svarstyta, ar įmanoma surenkamą žiedinę sankryžą įrengti dar šiemet. Kiek kainuotų įrengimas, paaiškės atlikus preliminarius skaičiavimus. Juos pavesta atlikti Žemės ūkio ir infrastruktūros skyriui.

Šio skyriaus vedėjas Kęstutis Jurkevičius patikino, kad šiemet tikrai nebeleis oro sąlygos – mat ant šlapios kelio dangos ženklinimo kokybiškai neįmanoma atlikti.

„Tuo labiau, kad sankryžos įrengimui panaudojant Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas ir ją įrengus nekokybiškai, tikrai sulauktume finansinių nemalonumų iš tikrintojų“, – sakė vedėjas.

Meras R. Janickas svarstė, jog pavasarį, kai tik leis oro sąlygos, įrengus laikiną žiedą, kitais metais galima bus parengti projektą stacionariai žiedinei sankryžai.

Pasak jo, jei viskas eisis kaip planuojama, „tikroji“ žiedinė sankryža Deltuvos–Žiedo gatvių sankryžoje turėtų atsirasti 2017 metais.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(1 balsas)

Susiję įrašai (pagal žymę)