Spausdinti šį puslapį

Darželis, į kurį norisi sugrįžti

Lopšelio-darželio „Nykštukas“ direktorės A. Liausienės (pirma iš dešinės) vadovaujamas kolektyvas renkasi aptarti planus, pasidžiaugti pasiekimais. Lopšelio-darželio „Nykštukas“ direktorės A. Liausienės (pirma iš dešinės) vadovaujamas kolektyvas renkasi aptarti planus, pasidžiaugti pasiekimais.

Gražu, kai pėdsakai veda į namus, o ne iš namų. Į lopšelį- darželį „Nykštukas“ užeiti vilioja jo takeliais išpieštos vaikų pėdutės. Kad čia dirba kūrybingi žmonės, liudija ir ant išorės sienos kabantys apdovanojimai. Tai direktorės Angelės Liausienės ir jos suburto kolektyvo kasdieniai darbai, rūpesčiai ir džiaugsmai.

Su užsidegimu direktorė pasakoja apie darželį, kuriam vadovauja jau 22 metai. Kalba apie vaikus, kurių čia 170, beveik visus pažįsta. Didžiuojasi pedagogų kolektyvu: pavaduotoja Rita Motiejūniene, logopede Vitalija Taraškevičiene, auklėtojomis Zita Imbrasiene ir Stase Kojiene, vaikų maitinimo organizatore Vida Peldžiene, kūno kultūros mokytoja Neringa Godliauskiene. O pas ikimokyklinio ugdymo auklėtojas Aušrą Danielienę ir Ritą Jakienę tėvai atveda jau kelintą kartą.

Buvę darželinukai mena dienas daržely, atėję pasimatyti su draugais ir auklėtojomis, sako, kad mielai sugrįžtų. Ir net miegotų, ir košę valgytų.

„Kaipgi išspręsti miego problemą? Susirenka visi į muzikos salę ar salytę ir žaidžia. Gali pagulėti ant čiužinukų, gali palapinę pasistatyti, piešti, konstruoti, klausytis ramios muzikos. Ir tie „nenorintys“ miegoti, žiūrėk, įsinori miego. Vaikams sveika miegoti“, – šypsosi vadovė.

Tipiškoms problemoms spręsti „Nykštuke“ ieškoma netipiškų būdų. Darželyje sukurtas ir įdiegtas Alternatyvus ugdymo modelis, kurio metu vaikai būna, mokosi, žaidžia vis pas kitą auklėtoją, taip susipažįsta su visomis auklėtojomis, kita aplinka. Taip jiems tampa drąsiau vasarą, kai yra jungiamos grupės.

Visų rūpestis – kodėl vaikai nevalgo. „Juk viskas subalansuota, meniu vis keičiamas, paisom, kas patinka ir nepatinka. Ir vis tiek nevalgo. Paanalizavom – vaikai nori picų, blynų, sumuštinių, koldūnų. Tai įpročiai iš namų, tėvai mažai pratina vaikus valgyti įvairų maistą“, – daro išvadas A. Liausienė.

Pastebi, kad daugėja nekalbančių vaikų, turinčių logopedinių problemų, nes namuose mažai bendraujama su vaikais, jie žiūri televizorių, turi planšetę, telefoną. Vadovė ragina skaityti vaikams kasdien, kuo daugiau kalbėtis.

Atlieka eksperimentus

Darželio salytėje – ir žuvytės, ir paukšteliai, ir vėžliukas, kad vaikams būtų ką stebėti, žaisti. Turi interaktyvią lentą, kurioje įdomu rašyti raideles, atlikti įvairias užduotis, skaityti knygas arba tiesiog braukti pirštuku.

A. Liausienė turi daug netikėtų idėjų, nors gausybė jų jau įgyvendinta. Kieme – „gyvuliukų ferma“, tunelis, labirintas, natūralios pievos plotelis. Susikasė smėlio kalnelį, įsigijo batutą, vaikai pasistato palapines, laužavietėje kepa bulves, kurias patys augina šiltlysvėje.

Augina aviečių, pomidorų, žirnių, kukurūzų. Miežių, kviečių ir rugių – kad mokėtų pažinti javus. Turi kieme ir obelį, bet žalių obuoliukų, sako, nedrasko. Laukia, kol prinoks. Tada dalijasi, ieško sėklyčių, spaudžia sultis, kepa obuolių pyragą.

Vaikai turi ir komposto krūvą stebėjimams. Atlieka eksperimentus – užkasa bulvių lupenas, stebi, kas lieka, kai sutręšta. Užkasa ir plastikinį butelį, popierių, stebi, kodėl nesupuvo. Į patalpas prineša klevo lapų – vaikai bėgiodami čežina kojom. Kupole žiūri sferinį kiną apie dangaus kūnus ir dinozaurus. Nuomoja pripučiamą čiuožynę, kad kuo daugiau judėtų ne tik vasarą, bet ir žiemą.

Šių dienų vaikus nėra lengva sudominti, todėl kolektyvas stengiasi, pedagogai kasdien ieško netradicinių veiklų.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Susiję įrašai (pagal žymę)