Spausdinti šį puslapį

Atskleidė vairuotojų uždarbiavimo gudrybes

Keleiviai autobusuose pasigenda kiek didesnės kontrolės. Gedimino Nemunaičio nuotr. Keleiviai autobusuose pasigenda kiek didesnės kontrolės. Gedimino Nemunaičio nuotr.

Keliaujantieji viešuoju transportu tikina susiduriantys su autobusų vairuotojų sukčiavimo atvejais. Keleiviams tenka patirti ir kitokių nesklandumų. Nors yra reguliari kontrolė, jie baiminasi galintys nukentėti dėl vairuotojų kaltės.

Skaitytojai pasakoja įvairias su tuo susijusias istorijas. Štai vienas vyriškis sako jau perkandęs šią sistemą. Žmogus dirba sargu – prižiūri vienos įmonės patalpas. Po naktinio darbo anksti ryte visada autobusu važiuoja namo. Jame tokiu metu žmonių dar beveik nebūna.

Vyras pasakojo vairuotojo prašomas duoda kiek mažiau centų, nei jam kainuotų bilietėlis, tačiau jo negauna. Taigi, susimoka už važiavimą, tačiau pinigėliai už neišspausdintą bilietą „įkrinta“ vairuotojui į kišenę.

Dar viena rajono gyventoja irgi pasidalijo savo bei jos pažįstamųjų patirtimi. „Sumoki visą kainą – 55 centus, bet vairuotojas duoda bilietėlį už kitą kainą, pavyzdžiui, kaip mokiniui. Paduoda apverstą – juk ne visada puoli žiūrėti, ar tikrai toks. Išeina, kad vairuotojas gali iš veido nuspręsti, kad aš – moksleivė? O jei mane tikrins kontrolė – pažymėjimo juk neturiu... Reikia labai stebėti, ką jums išspausdina vairuotojai“, – pataria pašnekovė.

Nuolat kontroliuoja

Anot UAB Ukmergės autobusų parko eksploatacijos ir komercijos tarnybos vadovės Jūratės Skapienės, panaši informacija įmonės vadovų nepasiekia. „Neteko girdėti apie tokius incidentus. O jei kas nors ir buvo, niekas nesikreipė ir nepranešė“, – sakė ji.

Teigia, kad kontrolė yra griežta, todėl tai, kad vairuotojai galėtų savivaliauti, stebina. „Esam nuolat tikrinami. Pagrindinė mūsų kontrolierė tikrina įvairius autobusus per dieną po 4 valandas, gali įlipti bet kuriuo metu. Ir dar papildomai po 2–3 kartus per savaitę mus tikrina iš Kauno atvykstantys kontrolieriai“, – pasakojo J. Skapienė.

Žiūrima, ar keleiviai turi galiojančius bilietus, vykdoma ir vairuotojų kontrolė. Pašnekovės teigimu, apie vizitą nepranešama, tad iš anksto nežinoma, kada sulauks tikrintojų.

Vis dėlto autobusų paslaugomis besinaudojantys keleiviai taip nemano. Sako, jog ne paslaptis, kad vairuotojai susiskambina ir vieni kitus informuoja.

Anot J. Skapienės, aptikus pažeidimų surašomas aktas. „Pastaruoju metu nepasitaikė, – pasakojo ji. – Buvo vienas pavasarį dėl to, kad autobusas pravažiavo keliom minutėm anksčiau. O dar senesniais laikais gal ir daugiau rasdavo, būdavo – ir kontrolieriai visko prirašo...“

Virto kuriozu?

Stebisi mūsų skaitytojai ir kitais nutikimais. Viena keleivė papasakojo istoriją apie tai, kad jai niekaip nepavyko įsigyti nuolatinio bilieto. Bandė kelis kartus: ir vieną, ir kitą sykį vairuotojas sakė bilietų nebeturintis. Moteriai patarė atvykti į autobusų stotį ir nusipirkti.

Toks pasiūlymas jai pasirodė keistas: kodėl, sako, savo lėšomis turėtų važinėti pirmyn ir atgal, jei bilietą privalo parduoti vairuotojas?

Šis atvejis, sakė J. Skapienė, yra žinomas. „Tąsyk tas autobusas sugedo, ir vietoje jo išsiuntėm priemiesčio autobusą. Nuolatinių bilietų vairuotojui nepadavėm per skubėjimą, kad kuo greičiau važiuotų, nes reikia vežti žmones – svarbiausia, kad jie nepavėluotų į darbus. Vėliau susisiekėm su keleive, pasiūlėm atvažiuoti į stotį, tačiau jai buvo nepatogu. Kitą kartą, vėl važiuojant tai pačiai keleivei, paskutinį bilietą nupirko prieš ją įlipusi moteris, ir jai vėl nebeliko... Tiesiog taip pasitaikė“, – apie įvykį pasakojo eksploatacijos ir komercijos tarnybos vadovė.

„Būna – vairuotojas pradeda darbą ketvirtą valandą ryto, o žmogus įlipa septintą, kai bilietų jau nebelikę... Tačiau stengiamasi, kad jų tikrai nepritrūktų, vairuotojai paprastai turi, nes ir moksleivių daug perka“, – kalbėjo ji.

Visų neišperka

Vairuotojams, anot jos, duodama „kokių 50 bilietų, tačiau tiek neparduoda“. Dalis jų grąžinama, tad įmonei dėl to – nuostoliai. Vieną dieną išvis nieko nenuperka, kitą gali parduoti ir dešimt.

„Nuolatiniai bilietai parduodami nuo mėnesio 25 dienos iki kito mėnesio 8-os. Po to pradedam surinkinėti neparduotus. Atliekama inventorizacija, bilietai suštampuojami – jie nebetinkami. Jeigu žmogus nespėjo įsigyti ir jam reikia bilieto, iki pusės mėnesio – 15 dienos – dar gali kreiptis į autobusų stotį. Tokių pirkėjų būna“, – pasakojo J. Skapienė.

Priminė, kokios yra bilietų kainos. Nuolatinio, skirto važinėti tik darbo dienomis, – 17 Eur, visomis mėnesio dienomis – 23 Eur, pensininkams – 11,5 Eur, mokiniams – 4,6 Eur.

Skiriasi ir vienkartinio važiavimo bilietėlių kainos. Visa bilieto kaina – 55 ct, pusę kainos – 28 ct – moka pensininkai nuo 70 metų. 80-ies proc. nuolaidą turintieji už važiavimą autobusu moka 11 ct. 

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(3 balsai)

Susiję įrašai (pagal žymę)