Jei nusipirkote nekokybišką prekę

Į redakciją paskambinęs ukmergiškis Povilas pasakojo nusipirkęs nekokybišką žoliapjovę. Įrenginys, pasak jo, barška, tarška ir turi požymių, kad tikrai nėra firminis, kaip kad nurodoma.

Ukmergiškis sako jau po savaitės nuvykęs į parduotuvę pranešti, kad žoliapjovė nekokybiška, tačiau pardavėjas bet kokias pretenzijas atmetė.

Deja, panašūs priekaištai prekybininkams – gana dažni, tad pabandysime pateikti kuo daugiau informacijos, kaip elgtis panašioje situacijoje, kur kreiptis ir ką būtina žinoti.

Lietuvos vartotojų institutas pateikia išsamią informaciją, kurią pravartoti žinoti kiekvienam.

Pirmiausia siūloma atminti, kad kreiptis į pardavėją būtina raštu, nurodyti prekės trūkumus ir savo reikalavimus. Vartotojas privalo kreiptis į pardavėją ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą.

Kai pardavėjas ar paslaugų teikėjas nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti išsamų rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymo vartotojui.

Nekokybiškas prekes keisti, taisyti ar grąžinti veža pardavėjas, jeigu sutartis nenustato, kad už tai yra atsakingas vartotojas.

***

Pardavėjas privalo grąžinti pinigus vartotojui priėmęs prekę. Jeigu pardavėjas neturi reikiamos grąžinti pinigų sumos, ji vartotojui turi būti grąžinta per 15 dienų nuo prekės priėmimo.

Jeigu pardavėjas netenkina vartotojo reikalavimų arba juos tenkina iš dalies, arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ar kitą vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją.

Atkreiptinas dėmesys, kad prie ginčus nagrinėjančioms institucijoms teikiamo prašymo turi būti pridėta pardavėjo/paslaugos teikėjo atsakymo kopija, o jeigu pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymas per 14 dienų negautas – vartotojo kreipimosi į pardavėją kopija.

Pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, turi teisę pareikšti reikalavimus dėl nekokybiškos prekės per protingą terminą, bet ne vėliau kaip per dvejus metus nuo prekės įsigijimo.

***

Kai pardavėjas nustato trumpesnį nei dvejų metų daikto kokybės komercinės garantijos terminą ir daikto trūkumai nustatyti pasibaigus šiam terminui, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas.

Kokybiškos prekės yra keičiamos ir grąžinamos per 14 dienų nuo prekės–pirkimo pardavimo dienos, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino. Todėl dovanodami dovanas, nepamirškime pridėti pirkimą–pardavimą patvirtinančio dokumento, jeigu jos nepatiktų. Tačiau kai kurios kokybiškos prekės gali būti grąžinamos ir keičiamos tik pardavėjui sutikus.

***

Dėl panašių kaip mūsų  skaitytojo atveju vartotojų teisių pažeidimų galima kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą tel. (8 5) 262 6751, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., www.vvtat.lt.

***

Ginčus savo veiklos srityje taip pat nagrinėja:

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

tel. (8 5) 210 5633, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., www.rrt.lt.

Lietuvos bankas

nemokama telefono linija 8 800 50 500, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., www.lb.lt.

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija

tel. 8 800 20 500, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., www.regula.lt.

Valstybinė energetikos inspekcija

tel. (8 5) 263 6006, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., www.vei.lrv.lt.

Lietuvos advokatūros advokatų taryba

tel. (8 5) 262 4546, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., www.advokatura.lt.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

nemokamas tel. 8 800 40 403, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., www.vet.lt, www.vmvt.lt.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Komentarai  

+2 # Xe 2019-09-12 12:14
Nereikejo Senukuose pirkt. :-|
Atsakyti | Atsakyti cituojant | Citata

Pridėti komentarą

ukzinios.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, įstatymus pažeidžiančius, reklaminius, skatinančius smurtą komentarus. Už komentarus atsako juos parašę skaitytojai. Kurstant smurtą, rasinę, tautinę, religinę bei kitokio pobūdžio neapykantą ar kitaip pažeidžiant LR įstatymus, galite sulaukti atitinkamų tarnybų dėmesio.


Saugos kodas
Atnaujinti

Veterinarijos klinika

Ukmerges siluma

Vilkmerge restoranas

Vyriausybė planuoja naujus mokesčius. Ar manote jie jus palies?
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
  • Votes: (0%)
Total Votes:
First Vote:
Last Vote:

sale

Floros Studija

Telefonai Ukmergė

Optima 13 Picerijos salės nuoma

Akmenys prabyla

Draugai

Ukmerges kulturos puslapiai

gpm 2011 n 135

Lietuvos valstybe

ukvm

vilkmerge

UKC logo 115x63

Voruta

Tauragės laikraštis

Faberlic 2015

baidariu aukstaitija

Interneto dienraštis Bernardinai

Vilkmerge

lrytas

delfi

logo srtrf-300x170

Į viršų