Spausdinti šį puslapį

Korespondencija – pašto dėžutėje

Į redakciją paskambinęs vyriškis teiravosi apie fiksuoto ryšio paslaugų teikėjo sąskaitų išnešiojimą. Pasakojo, kad jo neįgali mama, gyvenanti Vytauto gatvėje, naudojasi fiksuoto ryšio paslaugomis. Anksčiau sąskaitą už šias paslaugas jai įteikdavo į rankas, o pastaruosius du kartus sąskaitos buvo užkištos už pašto dėžutės.

Anot vyriškio, pašto dėžutė yra tvarkinga, rakinama, atsidaro iš viršaus, todėl nesuprantama, kodėl sąskaita jau antrą kartą buvo užkišta už dėžutės, o ne įmesta į ją. „Užkišta ji gali iškristi, nusimesti. Jeigu liks neapmokėta, pradės kauptis skola. Sąskaitoje yra asmens duomenų“, – sakė vyras. Klausė, kas išnešioja šias sąskaitas ir kokia yra išnešiojimo tvarka.

Fiksuoto ryšio paslaugas Lietuvoje teikiančios įmonės AB „Telia Lietuva“ konsultantė informavo, kad sąskaitos už paslaugas klientams siunčiamos per AB Lietuvos paštą.

AB Lietuvos pašto atstovė Gintarė Kitovė paaiškino, kokia yra sąskaitų pristatymo gyventojams tvarka. „Neregistruoti laiškai yra pristatomi į pašto dėžutes. Kadangi sąskaitos yra neregistruotos, jos ir turėtų būti pristatomos į pašto dėžutes. Į rankas gavimo dieną yra pristatomi tik registruoti laiškai arba nedidelės siuntos iki 2 kilogramų. Jei pristatymo metu gavėjo nerandama namie, paliekamas siuntos atsiėmimo pranešimas pašto dėžutėje, kad gautą siuntą arba laišką reikia atsiimti pašto skyriuje“, – rašo ji.

Tuo pačiu priminė, kokius reikalavimus turi atitikti tvarkinga pašto dėžutė: „Labai svarbu, kad ji būtų sandari, rakinama, į ją tilptų gaunama korespondencija. Pašto dėžutė turi būti aiškiai ir suprantamai sunumeruota, jeigu tai įmonės, įstaigos ar organizacijos dėžutė, pavadinimas turi būti lengvai įskaitomas. Taip pat svarbu, kad pašto dėžutės būtų įrengtos lengvai prieinamose vietose: daugiabučiuose namuose – kiekvienoje laiptinėje ne aukščiau kaip antrame namo aukšte; individualiuosiuose namuose – prie įėjimo į gyvenamąją teritoriją arba ant greta gatvės esančių namų sienų, tvorų, stovelių; sodininkų bendrijose – prie pagrindinių įvažiavimų į sodininkų bendrijas; įmonėse, įstaigose ar organizacijose – prie pagrindinių įėjimų į pastatus.“ Visi šie reikalavimai numatyti Lietuvos Respublikos pašto įstatyme.

„Jeigu pašto dėžutė netvarkinga, laiško ar siuntinio joje palikti negalime, o tai reiškia, kad jis keliauja į pašto skyrių. Iš jo žmogus siuntą atsiims tik atvykęs. Siuntos pašto skyriuose saugomos iki 30 dienų“, – papildė G. Kitovė.

Pašto dėžutė netvarkinga laikoma tuomet, jeigu ji sulūžusi, perpildyta, nerakinama. Klientas pats turi pasirūpinti savo pašto dėžute. Korespondencija tikrai neturėtų būti užkišama už pašto dėžutės ar paliekama kitose vietose. Beje, neradus kur įmesti neregistruotos korespondencijos, pranešimas apie ją nėra paliekamas.

Pašto atstovė priminė, jog Ukmergės rajone veikia mobilusis laiškininkas. Jei gavėjas gyvena jo aptarnaujamoje teritorijoje, pakartotinį siuntos ar laiško pristatymą jis gali užsisakyti telefonu 8 700 55 400. Mobilusis laiškininkas siuntą galės pristatyti pakartotinai.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(1 balsas)