Spausdinti šį puslapį

Kodėl mums trūksta seleno ir kodėl jis yra nepakeičiamas?

Mikroelementai gali apsaugoti nuo ligų ir išsaugoti gyvybę. Šis faktas paaiškėjo praėjusio amžiaus 7–8 dešimtmetyje. Gyvybiškai svarbių mikroelementų trūkumas greitai tapo mokslininkų rimtai svarstoma tema.

Nustatyta, kad europietis vidutiniškai per dieną suvartoja 27–70 mg, amerikietis – 106 mg, Venesuelos gyventojas – net iki 350 mg seleno.

Seleno europiečiai suvartoja gerokai mažiau nei kitose pasaulio šalyse, pavyzdžiui, JAV ir Japonijoje. Taip yra dėl dirvos būklės bei mitybos įpročių.

Nustatyta, kad 20 proc. Europos gyventojų negauna rekomenduojamos 55 mikrogramų seleno dienos normos. Vegetarams, veganams ir žuvies nevalgantiems žmonėms iškyla didesnė šio mikroelemento trūkumo rizika.

***

Aštuntojo dešimtmečio pradžioje garsus Suomijos mokslininkas Jukka T. Salonen atkreipė dėmesį į ryšį tarp seleno trūkumo ir vėžio rizikos. Mokslininkas ir jo kolegos tyrė daugiau kaip 12 000 suomių grupę.

Per ketverius stebėjimo metus nuo vėžio mirusiems pacientams nustatyta 12 proc. mažesnė seleno koncentracija kraujyje, palyginti su sveikaisiais kontroliuojamaisiais asmenimis. Prieita prie išvados, kad žmonėms, kurių seleno koncentracija kraujyje yra mažiausia, turi 11 kartų didesnę riziką susirgti vėžiu.

***

Tokios problemos, kaip trapūs nagai ar skilinėjantys plaukų galiukai taip pat gali būti įveiktos vartojant seleno piliules. Jas vertėtų išbandyti vietoje brangių nagų ir plaukų stiprinimo priemonių. Selenas ne tik sustiprins plaukus ir nagus, bet ir padės kitoms organizmo funkcijoms. 

Ne tik selenas, bet ir cinkas yra labai svarbūs mūsų išvaizdai. Šios maistinės medžiagos padeda odai tapti lygia ir elastinga, stiprina nagus bei plaukus.

***

Gausybė ir kitų pastarųjų metų tiriamųjų darbų atskleidė seleno gebėjimą kartu su vitaminais E ir C apsaugoti mus nuo negatyvaus laisvųjų radikalų poveikio. Seleną galima laikyti ne tik priešvėžine priemone, bet ir aktyviu antioksidantu, saugančiu kiekvieną ląstelę ir apskritai organizmą nuo senėjimo.

***

Aukštas seleno ir vitaminų lygis sumažina infarkto, insulto riziką, saugo mus nuo regos pablogėjimo atsirandančio su amžiumi. Be to, selenas padeda organizmui išsivaduoti iš sunkiųjų metalų – švino ir gyvsidabrio. Tiems, kurie gyvena neekologinėmis sąlygomis, būtina pasirūpinti, kad organizmui netrūktų seleno. Selenas kartu su cinku ir vitaminais A, C mažina streso hormono kortizolio lygį.

***

Seleno ir cinko trūkumą galima lengvai panaikinti, vartojant šių maistinių medžiagų papildus, į kurių sudėtį įtraukti ir vitaminai: rezultatą pastebėsite jau po kelių savaičių.

***

Seleno pavadinimas reiškia vardą graikų Mėnulio deivės Selenės. Jos šventyklos stovėjo Romoje ant Palatino ir Aventino kalvų.

 Kaip cheminis elementas atpažintas švedų chemiko Jonso Jakobso Berselėjaus.

Cheminio elemento trumpinys – Se. Periodinėje elementų lentelėje jo numeris 34. Medžiaga nėra metalas. Šis tamsiai pilkas rudo atspalvio, labai lengvas elementas, vartojamas laidininkiniuose prietaisuose, optikoje, fotoelektriniams elementams gaminti, stiklui dažyti raudonai, taip pat kaip nerūdijančio plieno priedas.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Susiję įrašai (pagal žymę)