Spausdinti šį puslapį

Gimimo ir mirties liudijimai liks tik istorija

Į Civilinės metrikacijos skyrių užsuksime rečiau… Gedimino Nemunaičio nuotr. Į Civilinės metrikacijos skyrių užsuksime rečiau… Gedimino Nemunaičio nuotr.

Mirties, gimimo, santuokos, kitų civilinės būklės aktų registravimas keliamas į elektroninę erdvę. Teigiama, jog taip visiems bus paprasčiau, tačiau prie naujosios tvarkos dar teks pratintis ne tik gyventojams, bet ir institucijų darbuotojams.

Nuo sausio 1 d. įsigaliojus Civilinės būklės aktų registravimo įstatymo nuostatoms, popieriniai gimimo, santuokos sudarymo ar nutraukimo, mirties, vardo, pavardės, tautybės keitimo liudijimai nebeišduodami.

Šių liudijimų ar jų kopijų nebereikia pateikti, norint gauti išmokas vaikui gimus ar asmeniui mirus, laidojant asmenį ar tvarkant kitus administracinius reikalus. Visų institucijų darbuotojai susijusią reikiamą informaciją ras registruose.

„Dar tik pirmos dienos, pati pradžia. Kol kas dar ir mes nieko nematom, ir kitos sistemos nemato. Belieka laukti, kol visos naujovės įsibėgės“, – sako savivaldybės Civilinės metrikacijos skyriaus vedėja Regina Jackūnienė.

Keičiasi tvarka

Bene daugiausia pasikeitimų laukia, gyventojams laidojant mirusius savo artimuosius. Iki šiol svarbiausias dokumentas, organizuojant laidotuves, buvo civilinės metrikacijos įstaigos išduotas mirties liudijimas. Šį dokumentą reikėdavo pateikti laidotuvių paslaugas teikiančioms bendrovėms, dvasininkams, kapinių administratoriams, krematoriumų darbuotojams.

Nuo šiol svarbiausiu dokumentu tampa popierinis medicininis mirties liudijimas, išduodamas sveikatos priežiūros įstaigos (ligoninės, slaugos namų, poliklinikos, teismo medicinos tarnybos). Beje, ir anksčiau civilinės metrikacijos įstaigos išduodavo mirties liudijimus, tik pateikus medicininį mirties liudijimą.

Pasų nebeims

Popierinį medicininį mirties liudijimą, išduotą sveikatos priežiūros įstaigų ir patvirtintą gydytojo parašu bei įstaigos antspaudu, reikia pateikti visoms įstaigoms, susijusioms su laidotuvių organizavimu.

Dabar, atsisakius popierinių mirties liudijimų, mirusio žmogaus asmens dokumentus (pasą, asmens tapatybės kortelę) reikės perduoti sveikatos priežiūros įstaigai atsiimant medicininį mirties liudijimą arba teritorinei policijos įstaigai. „Mes pasų, kaip būdavo anksčiau, nebeimsim“, – pažymėjo R. Jackūnienė.

Dėl pašalpos

Kol viskas įsibėgėja, anot jos, nesklandumų, susijusių su mirties atvejais, jau kilo šiomis naujų metų dienomis. „Sistema dar ne visur priima, pavyzdžiui, ligoninėje, bandant suvesti duomenis. Todėl ir „Sodra“ kol kas nemato išrašų“, – pasakojo vedėja.

Artimiesiems, norintiems gauti laidojimo pašalpą iš savivaldybės dėl artimojo mirties, nebereikia pateikti jokių papildomų dokumentų. Apie žmogaus mirtį savivaldybės duomenis gaus iš Gyventojų registro.

Jeigu artimieji norės laidojimo pašalpą gauti mirties dieną ir duomenų apie mirtį nebus Gyventojų registre, tuomet gali tekti pateikti sveikatos priežiūros įstaigos išduotą medicininį mirties liudijimą.

Mirusiųjų sąrašų nebeskelbs

Nuo sausio įsigaliojo dar viena naujovė – mirties fakto neberegistruos seniūnai. Iki tol tai darydavo, tik jiems pateikus medicininį mirties liudijimą.

Pasak R. Jackūnienės, seniau į Civilinės metrikacijos skyrių tvarkyti reikalų atvykdavusių artimųjų darbuotojai atsiklausdavo, ar sutinka, kad apie artimojo mirtį gali būti viešinama.

Mirusiųjų sąrašus galėdavome pateikti ir mes savo laikraščio skaitytojams.

„Dabar net tų artimųjų nebematysim, tuo labiau – nepaklausim, ar galima viešinti. Todėl pateikti tokios informacijos spaudai neturėsim galimybių“, – teigė pašnekovė.

Santuokos...

Kalbant apie santuokas, sakė vedėja, beveik niekas nesikeičia. „Nebent jei nori civilinės būklės akto, šiuo atveju – santuokos, išrašo, kuris dabar jau bus kaip papildomas dokumentas ir žmogui kainuos 2,90 Eur. Jis galios ir užsieny“, – aiškino ji.

Anksčiau už popierinį santuokos liudijimą, kuris dabar nebėra būtinas, mokėti nereikėjo.

Priminė, jog prašymas įregistruoti santuoką vietoje, civilinės metrikacijos įstaigoje, kainuoja 20, išvykoje – 60 eurų.

...ir ištuokos

Vadovaudamasis nauja tvarka, santuoką nutraukus teisme, visus duomenis civilinės metrikacijos įstaigoms perduos teismas. Asmenims nebereikės vykti į civilinės metrikacijos įstaigas pasiimti santuokos nutraukimo liudijimo.

Duos ir popierinius dokumentus

Tuo metu vaiko gimimas bus registruojamas pagal sveikatos priežiūros įstaigų pateiktus civilinės metrikacijos įstaigai dokumentus. Tačiau tėvai turės pateikti prašymą dėl vaiko gimimo įregistravimo ir suteikti jam vardą, pavardę. Tai nuo šiol galima padaryti ir elektroniniu būdu, prisijungus prie Elektroninių valdžios vartų portalo. Popieriniai gimimo liudijimai, jei nepageidauja, nebeišduodami.

„Tėveliai vis tiek turi ateiti pas mus, nes reikia vaiko vardą, pavardę pasakyti. Ir jei tik pageidaus, duosim popierinį išrašą – iš karto ir nemokamai“, – sako Civilinės metrikacijos skyriaus vedėja.

Teisingumo ministerija pažymi, jog, nors popierinių liudijimų nebeliks, asmuo, jeigu pats to nori, gali gauti civilinės būklės akto įrašą liudijančius išrašus.

„Jei neužtenka, pavyzdžiui, medicininio mirties išrašo, gal reikia parodyti darbovietėje... Tuomet artimieji irgi turėtų ateiti pas mus. Popierinis dokumentas taip pat kainuoja 2,90 Eur“, – sakė R. Jackūnienė.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Susiję įrašai (pagal žymę)