Spausdinti šį puslapį

Paslaugas teiks įprasta tvarka

Pokyčiai valstybės įmonės Registrų centro Ukmergės padalinyje įnešė nemažai sumaišties tarp gyventojų. Nuogąstaujama, kad čia nebelikus kai kurių paslaugų žmonės patirs daug nepatogumų.

Ukmergiškiai pastebi, kad Vytauto gatvėje įsikūrusio padalinio patalpos ištuštėjo. Baiminamasi, kad dėl įvairių Registrų centro teikiamų paslaugų dabar teks važiuoti į Vilnių, gaišti laiką, atsiprašinėti iš darboviečių.

Nauja Registrų centro organizacijos struktūra įsigaliojo nuo kovo 1 dienos. Pasak Komunikacijos skyriaus atstovo spaudai Mindaugo Samkaus, už paslaugų teikimą klientams nuo šiol atsakingi trys regioniniai klientų aptarnavimo centrai. Ukmergė patenka į Rytų Lietuvos klientų aptarnavimo centrą.

„Iki šiol visoje šalyje Registrų centro paslaugos buvo teikiamos netolygiai, nebuvo vienodų standartų, tinkamų kontrolės mechanizmų, – teigė jis. – Pokyčiai, tikimasi, leis išspręsti problemas“. Viliamasi, kad naujovės įmonei leis efektyviau organizuoti darbą, gerinti klientų aptarnavimo kokybę.

Žadama, kad pokyčiai įmonės viduje neturės neigiamos įtakos klientų aptarnavimui. Kaip iki tol, šalyje veiks 53 Registrų centro klientų aptarnavimo vietos. „Ukmergės gyventojai neturėtų nerimauti, kad negalės gauti vienos ar kitos paslaugos. Visos jos teikiamos įprasta tvarka“, – aiškino M. Samkus.

Šiuo metu Ukmergėje klientus aptarnauja 3 Registrų centro specialistai, mieste taip pat dirba 4 matininkai.

Pasakojo, jog, siekiant užtikrinti vienodą paslaugų teikimą visiems gyventojams, nuspręsta 10 regioninių miestų sukoncentruoti su archyvavimo specialistų ir su klientais nedirbančių registratorių komandomis. Dėl to iki šiol Ukmergėje dirbusiems šių sričių darbuotojams buvo pasiūlyta tęsti darbą Vilniuje ar kitame mieste.

„Visi pateikti dokumentai ir toliau bus registruojami elektroniniu būdu. Visi užsisakyti išrašai, kaip ir iki šiol, bus pateikti įprastais terminais tame pačiame Ukmergės skyriuje, kur jie ir buvo užsakyti“, – teigia M. Samkus.

Be to, nuo metų vidurio planuojama, kad paslaugos atpigs.

Naujoji kainodara susijusi ir su ne taip seniai šią įmonę supurčiusiu korupcijos skandalu. Metų pradžioje buvo viešai pristatyti Susisiekimo ministerijos atlikto duomenų teikimo audito rezultatai. Auditas nustatė dėl neteisėtų veiksmų ir negautų pajamų padarytą milijoninę žalą pačiai įmonei ir valstybei.

Teigiama, kad kelios įmonės nuo 2016 m. sausio iki 2018 m. rugsėjo iš Gyventojų registro, Juridinių asmenų registro ir Hipotekos ir turto areštų informacinių sistemų gavo duomenų, kurių vertė pagal valstybėje galiojančius įkainius siekia 330 mln. Eur. Tačiau už juos sumokėta vos 740 tūkst. Eur, arba 0,22 proc. jų vertės.

Ignoruojant tuo metu valstybėje nustatytus duomenų teikimo įkainius, sudarius išskirtines sąlygas, buvo teikiamas nekontroliuojamas duomenų srautas. Tai vyko dirbant buvusiai įmonės vadovybei, paaiškėjus šiems faktams buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas.

Didžiąją dalį audito metu nustatytų trūkumų Registrų centras jau pašalino. Dabar ruošiama nauja paslaugų kainodara, kuri bus orientuojama į duomenų teikimo būdus (popierinis, elektroninis, duomenų perdavimas iš sistemos į sistemą), pagal tai bus nustatyti atitinkami šių paslaugų įkainiai. Siekiama, kad tai sumažintų teikiamų duomenų kainą, ypač perduodant juos skaitmeniniu būdu.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)