Gražiausi šriftai, skambios žodžių frazės, arba tiesiog kratiniai, spalvų margumynai, jau tapo mums kasdiena. Apie tai atskiri marketingo vadovėliai, meno knygos, atskiros mokslo šakos leksikologija, SEO ar psichologija.  Visa tai tam, kad patrauktų mūsų visų, vartotojų dėmesį. Rašytojai, reklamų specialistai, žurnalistai kiekvieną dieną ieško tos viliojančios frazės „flying phrase“, kuri sužavėtų ir patrauktų vartotojo akį. Kam visa to reikia?

Dienraščiai kasdieną mirga įvairiausiais straipsniais, kurių antraštės kartais visai neatitinka straipsnyje rašomo turinio, tačiau jei skaitytoją sudomino, tikslas pasiektas. Reklamų stendai su gražiais šūkiais: „Šnai per kainas“, „nebūk nuogas“, „ kada žydėti, jei ne pavasarį“... stengiantys pritraukti kuo didesnius pirkėjų srautus siūlomoms prekėms.  

Tačiau ne tik reklamos, ar straipsniai puošiami užrašais, atėjo laikas, kad taip greitai nauji dviračiai neišradinėjami, todėl reikia sugalvoti, kaip gražiau apipavidalinti esamą, kad atrodytų kaip naujai išrastas. Ši tendencija labai gerai matoma ant įvairių rūbų, kai to pačio modelio marškinėliai tik su skirtingais užrašais, paveikslėliais ar raštais suteikia unikalumo jausmą tam pačiam produktui. Išgirsta per televiziją žymaus žmogaus frazė, jau puošia gatvėje sutikto praeivio džemperį, marškinėlius ar kepuraitę. Įvairūs slengai, kurie apsiriboja tik tam tikru kontekstu ir yra žinomi tik vienai žmonių grupei, atspausdinti ant rūbo suteikia didelę prasmę ir tos grupės pripažinimą.

Idiomos tai žodžiai ir žodžių junginiai, kurių reikšmės visai nesutampa su juos sudarančių žodžių reikšmėmis, kurie turi savitą leksinę reikšmę, pvz., siūlo galas – pėdsakas, pilnas daržas akmenų – patiriami užgauliojimai, duoti garo – smarkiai kažką dirbti... Įvardintos prasmės ne visada asocijuojasi su kylančiomis mintimis išgirdus pirmą kartą tokią idiomą. Tačiau iš kelių žodžių junginių yra daug lengviau suprasti paslėptą reikšmę, nei iš vieno. Dabar labai madingi rūbai su, iš pirmo žvilgsnio nieko nereiškiančiu, vienu žodiu, pvz.: „noriu“, pamačius gatvėje merginą, su džemperiu ant kurio gražiu šriftu parašyta „noriu“ automatiškai kyla įvairių minčių ir interpretacijų, ko ši mergina ištikrųjų nori ☺ . Vyriškas džemperis su užrašu „pats sau milijonierius“, gal tai filmo pavadinimas? O gal jis ištikro milijonierius, o gal visiškai pinigų neturinitis jaunuolis save motyvuojantis tokiu užrašu. Iš tikrųjų, kaip interpretuosi taip ir bus, šių užrašų esmė ir yra patraukti aplinkinių žmonių dėmesį ir sukelti įvairias mintis. Jau pavargo visuomenė nuo „fetišo“ garsių ženklų garbinimo, vanago trikampyje, lelilijos su trim juostom ar riesto gulinčio kablelio, laikai keičiasi, keičiasi ir mados. 

Gali daug kas kritikuoti ir skeptiškai vertinti banalius užrašus, tačiau kai palieki fantazijos, interpretacijų ir apmąstymų laisvę aplinkiniams, tada užrašas ir įgauna didžiausią prasmę. Vieni brangiausių pasaulio dailininkų darbai, keli brūkšniai su teptuku, brangiausia pasaulyje fotografija, žolytė ir upė... Tiesmukiškas vertinimas ne visuomet atskleis tikrają daikto vertę, o pažadinti jausmai žiūrint į meno kūrinį gali jį paversti neįkainojamu.      

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Pridėti komentarą

ukzinios.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, įstatymus pažeidžiančius, reklaminius, skatinančius smurtą komentarus. Už komentarus atsako juos parašę skaitytojai. Kurstant smurtą, rasinę, tautinę, religinę bei kitokio pobūdžio neapykantą ar kitaip pažeidžiant LR įstatymus, galite sulaukti atitinkamų tarnybų dėmesio.


Jonines

Kainoteka

Optima 13 Picerijos salės nuoma

Draugai

Ukmerges kulturos puslapiai

gpm 2011 n 135

Lietuvos valstybe

ukvm

vilkmerge

UKC logo 115x63

Apkeliauk

Tauragės laikraštis

KuoSkiriasi.lt

baidariu aukstaitija

Interneto dienraštis Bernardinai

Vilkmerge

lrytas

delfi

logo srtrf-300x170

Į viršų