Spausdinti šį puslapį

Dalijasi patarimais su jaunaisiais verslininkais

Gimnazistės kuria vienetinius drabužėlius augintiniams. Gimnazistės kuria vienetinius drabužėlius augintiniams.

Šiais mokslo metais „Lietuvos Junior Achievement“ verslumo programoje „AcceleratorX“ susikūrė per 250 jaunųjų bendrovių. Jų veiklą kuravo mokytojai, kūrėjus ugdantys finansinio ir ekonomikos raštingumo. Sąsajas tarp to, ką mokiniai išmoksta mokykloje ir ką galėtų pritaikyti gyvenime, padeda surasti verslo savanoriai – mentoriai.

„Lietuvos draudimo“ Privačių klientų departamento Pietų regiono vadovas Rolanas Blėdis – Ukmergės Antano Smetonos gimnazijos jaunosios bendrovės „Linksmosios letenėlės“ mentorius.

Gimnazistės kuria vienetinius drabužėlius augintiniams. Sako, kad verslo atstovo patarimai leido į kuriamą verslą pažiūrėti plačiau.

„Kiekvienas susitikimas su mentoriumi atnešė naujų įžvalgų, idėjų. Didžiuojamės per metus nueitu keliu, Sostinės jaunųjų bendrovių „eXpo“ mugėje užėmėme 10-ą vietą, o dabar ruošiamės metiniam renginiui, kur pristatysime savo veiklą pirmą kartą tokiu formatu – mugėje e. erdvėje!“ – pasakoja gimnazijos dešimtokės.

R.Blėdis sako, kad finansiškai raštingas ir verslus jaunimas – karta, kuri taps mūsų kolegomis, partneriais, klientais, tad padėti jai augti – pagrindinė motyvacija.

„Komanda, kurios mentorius esu, kuria drabužius augintiniams. Pirmiausia jaunieji verslininkai orientavosi į žiemos sezoną, todėl kartu sprendėme problemą, kaip pratęsti verslą, kad jis būtų tinkamas visiems keturiems metų laikams. Taip pat ieškojome rinkodarinių sprendimų ir siekėme, kad apie idėją išgirstų kuo daugiau žmonių – tam net pavyko pasitelkti „influencerius“ žinomus visoje Lietuvoje“, – pasakoja jis.

Kokie moksleivių klausimai nustebino labiausiai?

Maloniai nustebino, kad moksleiviai siekia ne tik atrasti savo klientus ar užsidirbti – jiems rūpi jų verslo tvarumas, globalios problemos, socialinė atsakomybė. Vaikai orientuojasi į socialines problemas ir pritaiko galybę išmanių sprendimų, nori, kad jų veikla spręstų visuomenei svarbias problemas. Konkrečiai mano mentoriaujamos bendrovės atveju, mokiniai drabužėlius augintiniams siuva iš antrinių medžiagų, t. y. dėvėtų drabužių, o dalis uždirbtų lėšų skiriama beglobių augintinių organizacijai.

„Moksleiviams svarbu ne tik rezultatas, jie turi išbandyti save visame verslo kūrimo procese, tad labai svarbu nuodugniai aptarti visą kelią, analizuoti galimus skirtingus scenarijus. Tame atsiranda ir iššūkis, reikia ne tik pačiam pastebėti galimybes, bet pasiekti, kad patys mokiniai jas matytų, apgalvotų, įvertintų“, – sako mentorius.

Turintiesiems verslo idėją pirmiausiai pataria pasitikrinti, ar ji išties aktuali dabartiniam laikotarpiui, ar sprendžia šiuo metu žmonėms svarbią problemą, ar ji būtų nauja rinkoje. O tada kelti sau tikslus ir daugiau laiko skirti planavimui bei analizavimui.

UŽ inf.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)