Spausdinti šį puslapį

Atsakomybė tenka pastatų administratoriams

Draudikai pažymi, kad prasidėjus atodrėkiui pavojų kelia nuo stogų krentantys varvekliai ir sniego sankaupos.

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad šiemet jau sulaukta gyventojų pranešimų apie nuo pastatų stogų krentančios ledo ar sniego masės automobiliams padarytą žalą.

Netinkamoje vietoje atsidūrusių automobilių savininkai dėl tokių žiemos išdaigų ir pastatų savininkų aplaidumo gali patirti ir iki kelis tūkstančius eurų siekiančius nuostolius.

„Ant transporto priemonių krentantys varvekliai ar sniego sankaupos dažniausiai apgadina automobilių kėbulus – įlenkia ar apibraižo stogus, variklių ar bagažinių gaubtus. Taip pat nukenčia priekiniai ar galiniai stiklai, stoglangiai, galinio vaizdo veidrodėliai. Kartais apgadinimai būna tokie, kad automobiliui prireikia išties rimto remonto. Suprantama, kuo krentantis varveklis ar sniego masė yra didesnė bei sunkesnė, tuo labiau išauga patiriamų nuostolių suma. Tačiau net ir, atrodytų, nedidelis varveklis krisdamas iš aukštai gali pridaryti kelis šimtus eurų siekiančių nuostolių“, – sako R. Bieliauskas.

Draudikų atstovo teigimu, už pastatų saugumą ir priežiūrą – įskaitant sniego nuošliaužų ar varveklių pavojų – atsako jų savininkai ar administratoriai. Dėl to, varvekliams apgadinus gyventojų transporto priemones, atsakomybė tenka būtent savininkams ir pastatus administruojančioms įmonėms ar asmenims – nebent jie būtų pasirūpinę teritorijos po grėsmę keliančiais varvekliais atitvėrimu, aiškiu perspėjimu ar draudimu statyti automobilius tam tikroje vietoje.

„Jei automobilis yra apdraustas kasko draudimu, varveklių ar sniego pridarytus nuostolius atlygina draudimo bendrovė, kuri vėliau žalą išieško iš pastatų savininkų ar administratorių. Tokiu atveju svarbu įvykį tinkamai užfiksuoti iškvietus policijos pareigūnus ir apie patirtą žalą informuoti savo draudimo bendrovę. Jeigu kasko draudimu transporto priemonės savininkas nėra pasirūpinęs, nuostolius iš pastatą administruojančios įmonės ar bendrijos gyventojas gali mėginti teisinėmis priemonėmis išsiieškoti savarankiškai. Tai padaryti, žinoma, ne visuomet lengva, tačiau įvykį tinkamai užfiksavus, šis procesas bus paprastesnis“, – pažymi R. Bieliauskas.

Pasitaiko atvejų, kai gyventojų transporto priemones apgadina nuo jų pačių namų stogų krentantis susikaupęs sniegas ar ledo luitai. Tokiu atveju žala gali būti atlyginama tik pagal transporto priemonės kasko draudimo sutartį, tačiau ne pagal gyventojo civilinės atsakomybės draudimą – jeigu asmuo yra tokiu pasirūpinęs. Draudikų atstovas primena, kad civilinės atsakomybės draudimas dengia tik kitiems asmenims ar jų turtui padarytą žalą.

„Siekiant išvengti varveklių ar sniego sukeltų nuostolių, visuomet reikėtų stengtis, jei įmanoma, automobilį statyti toliau nuo pastatų, stoginių, balkonų ar stipriai apsnigtų medžių. Jei visgi parkuojamasi šalia pastato, reikėtų įsitikinti, ar virš automobilio nėra grėsmingai pakibusių varveklių. Ypač pavojingi gali būti pastatai su nuožulniais stogais, nuo kurių nėra nuvalytas sniegas. Nuo tokių konstrukcijų gali nuslinkti sniego krūva ir pridaryti nemenkų nuostolių – ką jau kalbėti apie grėsmę žmonių sveikatai bei gyvybei“, – sako R. Bieliauskas.

Šiuo metu galiojančioje Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarkoje numatoma, kad pastatai turi būti prižiūrimi taip, jog ant jų stogų nesikauptų sniegas, o prie sienų, švieslangių, langų ir kitų atitvarų vertikaliųjų paviršių – ledas. Sniegui ar ledui susikaupus, jį privalu nuo konstrukcijos krašto pašalinti didesniu nei 2 metrų atstumu. Kol ruošiamasi sniego ar ledo šalinimo darbams, teritorija šalia pastato turi būti atitverta saugiu atstumu. Tinkamai neprižiūrint pastatų, jų savininkams ar administratoriams gresia nuo 60 iki 300 eurų baudos.

UŽ inf.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)