4 dažniausios su sportu susijusios ortopedinės traumos

Sportas svarbus kiekvienam iš mūsų. Jis padeda sustiprinti raumenis ir kaulus, padidinti ištvermę, palaikyti gerą nuotaiką, taip pat suteikia energijos. Norint saugiai sportuoti, būtina gerai apšilti, mokėti taisyklingą techniką ir nepersistengti. Kitu atveju gali būti patiriamos įvairios ortopedinės traumos. Dažniausias iš jų aptarime šiame straipsnyje.

1. Dvigalvio šlaunies raumens patempimas

Sportuojant galima patempti beveik bet kurį kūno raumenį. Tačiau bene dažniausiai pažeidžiamas dvigalvis šlaunies raumuo, esantis užpakalinėje ir šoninėje šlaunies dalyje. Jį patempus gali atsirasti skausmas, patinimas, mėlynės. Siekiant išvengti tokio raumens pažeidimo, prieš ir po treniruotės rekomenduojama būtinai jį tinkamai pratempti, atliekant tam skirtus pratimus.

2. Čiurnos raiščių patempimas

Čiurnos raiščiai gali būti patempiami krentant, staigiai kryptelėjus arba smūgio metu, kai čiurnai tenka didesnė nei įprastai apkrova. Dažniausiai tokia trauma patiriama žaidžiant tinklinį, krepšinį, ledo ritulį, futbolą. Čiurnos raiščių patempimo riziką gali padidinti ir nepatogios avalynės nešiojimas, taip pat bėgimas arba vaikščiojimas nelygiais paviršiais. Patyrus tokią traumą paprastai pasireiškia skausmas ir patinimas, atsiranda mėlynės, čiurnos sąnario sustingimas, tampa sunku vaikščioti.

Negydomas patempimas gali sukelti lėtinį čiurnos nestabilumą, kuris pasireiškia nuolatiniu diskomfortu, pėdos funkcijos sutrikimu ir bendru traumuotos kojos raumenų silpnumu. Todėl jį patyrus rekomenduojama kuo skubiau apsilankyti klinikoje. Įvertinęs čiurnos būklę, gydytojas ortopedas-traumatologas paskirs reikalingą gydymą, kuris padės išvengti rimtesnių traumos komplikacijų.

3. Peties sužalojimas

Nustatyta, kad maždaug 20 proc. visų su sportu susijusių traumų yra peties. Tai apima jo išnirimus, patempimus, lūžius. Dažniausiai peties trauma patiriama plaukiojant, keliant sunkius svorius, žaidžiant futbolą ir tinklinį. Susižalojus petį gali būti juntamas jo skausmas, nestabilumas (išnirimas), silpnumas ir sustingimas. Siekiant išvengti tokios traumos, itin svarbu prieš sportuojant pakankamai ištempti pečius ir stengtis juos kuo labiau stiprinti atliekant įvairius pratimus.

4. Kirkšnies patempimas

Kirkšnies, arba tiksliau jos raumenų, patempimas yra dar viena dažna su sportu susijusi trauma. Dažniausiai ji patiriama tada, kai neatliekamas tinkamas apšilimas, nepadaromi tempimo pratimai, pavyzdžiui, prieš žaidžiant krepšinį. Kirkšnies patempimas gali pasireikšti raumenų spazmais, patinimu, mėlynėmis, taip pat kojų silpnumu arba pasunkėjusiu vaikščiojimu. Gydant tokią traumą itin svarbus poilsis ir intensyvių fizinių veiksmų vengimas. Kartais gali būti reikalinga kineziterapija, fizioterapija, gydomieji masažai arba specialūs sporto pratimai.

Daugelis sporto traumų, jei nėra tinkamai gydomos, gali sukelti neigiamas pasekmes sveikatai. Siekiant to išvengti, svarbu laiku kreiptis į gydytojus ir pasikonsultuoti. Apžiūros metu specialistai gali profesionaliai įvertinti paciento būklę ir padėti rasti geriausią gydymo būdą. Taigi, jei po treniruotės jau kurį laiką juntate nemalonius simptomus, nedelskite. Užsiregistruokite vizitui klinikoje ir pasirūpinkite savo sveikata.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Pridėti komentarą

ukzinios.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, įstatymus pažeidžiančius, reklaminius, skatinančius smurtą komentarus. Už komentarus atsako juos parašę skaitytojai. Kurstant smurtą, rasinę, tautinę, religinę bei kitokio pobūdžio neapykantą ar kitaip pažeidžiant LR įstatymus, galite sulaukti atitinkamų tarnybų dėmesio.


Draugai

Ukmerges kulturos puslapiai

gpm 2011 n 135

Lietuvos valstybe

ukvm

vilkmerge

UKC logo 115x63

Voruta

Tauragės laikraštis

Aistra

baidariu aukstaitija

Interneto dienraštis Bernardinai

Vilkmerge

lrytas

delfi

logo srtrf-300x170

Į viršų