Spausdinti šį puslapį

Mažoji bendrija. Buhalteriją vesti pačiam ar patikėti buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančiai įmonei?

Vienas svarbiausių tvarkingos įmonės veiklos vedimo aspektų- įmonės vedama buhalterinė apskaita. Tiek naujai pradėjusioms veiklą, tiek seniau įkurtoms įmonėms itin svarbu atsakingai pasirinkti kas rūpinsis įmonės vedama buhalterija. Tai turėtų būti apmastyta dar įmonių steigimo etape.  Mažosios bendrijos (MB) buhalterinės apskaitos vedimas - ne išimtis. Verslo pasaulyje vis dar itin paplitęs mitas, jog MB apskaitos tvarkymas itin paprastas. MB buhalterijai tvarkyti reikalinga atitinkama kompetencija, privaloma apskaityti visus MB apskaitos dokumentus, laiku teikti deklaracijas bei mokėti mokestines prievoles. 

MB buhalterija privalo būti tvarkoma remiantis įmonių finansinės atsakomybės bei buhalterinės apskaitos įstatymais ir atitikti verslo apskaitos standartus. MB buhalterinės apskaitos sudėtingumas priklauso nuo Mažosios bendrijos dydžio, veiklos, pajamų. Tvarkant MB buhalteriją būtina žinoti apie:

  • pirminių apskaitos dokumentų apdorojimą;
  • MB dirbančių darbuotojų darbo užmokesčio, atostoginių ir kitų su darbo užmokesčiu susijusių išmokų apskaičiavimo tvarką;
  • privalomus mokėti mokesčius;
  • privalomas pateikti metines bei mėnesines deklaracijas Sodrai ir VMI;
  • trumpalaikio ir ilgalaikio turto apskaitą;
  • personalo apskaitą;
  • avansinę apskaitą; 
  • periodinių finansinių dokumentų bei reikiamų ataskaitų teikimą atitinkamoms institucijoms (pvz. MB vadovui, bankams ir pan.);
  • lengvatas, kuriomis gali pasinaudoti MB (pvz. įdarbinant darbuotoją iš Užimtumo tarnybos)
  • kiti buhalteriniai veiksniai.

Kam leidžiama tvarkyti MB apskaitą?

  • MB vadovui ar vienam iš MB narių;
  • pagal darbo sutartį samdomam buhalteriui;
  • laisvai samdomam buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančiam asmeniui ar įmonei. 

Ką gi rinktis iš šių 3 variantų? 

Spacialisto įdarbinimas įmonėje pagal darbo sutartį. Šis pasirinkimas suteiks įmonei privilegiją turėti nuolat įmonėje esantį bei dirbantį specialistą. Buhalteris aktyviai ir nuolat dalyvaus įmonės veikloje bei gebės geriau ją suprasti, prireikus galės greitai paruošti reikalingus dokumentus, finansines ataskaitas ar deklaracijas. Reikėtų nepamiršti, jog samdant specialistą įmonė jam įsipareigoja suteikti pastovaus darbo bei laiku mokėti darbo užmokestį, tam sukuriama darbo vieta, kurią įmonės vadovui privaloma išlaikyti. Ką tik pradėjusiai veiklą, o dažnu atveju ir vos 1 ar kelis darbuotojus turinčiai Mažajai bendrijai tai finansiškai pakankamai sudėtinga ir ne itin apsimoka.

MB apskaita tvarkoma paties MB nario ar jos vadovo. Šis variantas dažnai atrodo finansiškai palankiausias. Deja, tai ne visada efektyvu. Tikrai ne bet kuris žmogus gali susivokti teisės aktuose, mokesčių tarifuose- reikalingos specifinės žinios, laikas ir resursai. Stokojant žinių tenka mokytis ir gilintis, o tai atima nemažai laiko, kurį MB narys ar vadovas galėtų tikslingiau panaudoti srityje, kurią išmano ir taip įmonei duoti daugiau naudos sėkmingai vystant ir organizuojant jos veiklą. 

MB naudojasi laisvai samdomų buhalterių ar buhalterines paslaugas teikiančių įmonių paslaugomis. Būtent šis variantas tampa populiariausiu tarp MB atstovų. Šiuo būdu MB buhalterija tvarkoma profesionaliai ir be didesnių investicijų. Maksimaliai sumažinama buhalterinių klaidų apskaitoje rizika, o jei jų ir atsirastų- patiriami nuostoliai bus dengiami civilinės atsakomybės draudimo, kurį privalo turėti kiekviena buhalterines paslaugas teikianti įmonė. 

Kodėl patogu naudotis buhalterines paslaugas teikiančios įmonės paslaugomis?

  • darbai bus atlikti tvarkingai ir tikslai, patyrusių buhalterių komandos dėka;
  • jei dėl žmogiškojo faktoriaus ar kitų nenumatytų aplinkybių buhalterines paslaugas teikiančios įmonės darbuotojas negalėtų atlikti užduočių jį visada pavaduos kiti įmonės specialistai ir jūsų įmonės tvarkingas apskaitos tvarkymas nuo to nenukentės;
  • jei apskaitos tvarkyme pasitaikys klaidų, dėl kurių MB patirs nuostolių, pvz. gaus baudą, ją dengs buhalterinių paslaugų įmonės civilinės atsakomybės draudimas;
  • buhalterines paslaugas teikiančiai įmonei reikės sumokėti tik iš anksto sutartą atlygį už padarytą darbą;
  • įmonei neteks patirti su darbo vietos kūrimu bei išlaikymu susijusių išlaidų (nereikės rūpintis buhalterinių programų bei kitų darbo priemonių aprūpinimu, mokesčiais, kuriuos tektų mokėti samdant darbuotoją pagal darbo sutartį). 

Dirbant su profesionalais MB vadovui nereikia galvoti apie visus su buhalterine apskaita susijusius dalykus, tuo rūpinasi savo darbą išmanantys specialistai. Įmonės vadovas gali koncentruotis į MB valdymą. 

Tiesa, jog Mažojoje bendrijoje buhalteris- neprivalomas. Įmonės apskaita galima pasirūpinti patiems, tačiau reikėtų įvertinti ar tikrai užteks turimų žinių ir kompetencijos. Patikėjus buhalterinės apskaitos valdymą įmonei, teikiančiai buhalterinės apskaitos paslaugas, kiekvienas darbas bus atliekamas efektyviai, greitai bei tinkamai. Nes būtent taip dirba patyrę specialistai. Vadovas turėtų didžiausią dėmesį ir laiką skirti prioritetinėms savo pareigoms- įmonės valdymui bei likusių MB narių, darbuotojų veiklos organizavimui. 

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)