Spausdinti šį puslapį

Meta Visata – kas tai?

Ar galite įsivaizduoti virtualų pasaulį, kuriame žmonės iš skirtingų planetos kampelių dirba prie bendrų projektų, kartu leidžia laisvalaikį, apsiperka, mokosi, pramogauja ir bendrauja, patogiai sėdėdami ant savo sofos realiame pasaulyje. Visus šiuos dalykus galima atlikti prisijungus prie meta visatos.

Seniau, kompiuterių pagalba į virtualų pasaulį galėdavome patekti žaisdami kompiuterinius žaidimus. Pavyzdžiui, senovės Egiptas kompiuteriniuose žaidimuose būdavo vaizduojamas kaip didinga ir turtinga civilizacija, kurios valdovu galėdavome tapti judindami kompiuterio pelę ir spausdindami klaviatūros klavišais. Dabar viskas paprasčiau – meta visatoje mes patys galime tapti žaidimo ir virtualios realybės dalimi. Pakanka užsidėti virtualios realybės akinius ir pasinerti į mūsų pačių kuriamą realybę.

Meta visatos apibrėžimas

Meta visata yra skaitmeninė realybė, susieta su socialiniais tinklais, internetiniais žaidimais ir virtualia realybe, kurie leidžia vartotojams bendrauti virtualiai. Siekiant padidinti vartotojo patirtį, virtuali realybė yra papildyta vizualiniais elementais, garsais ir pojūčiais. Meta visatoje naudojamos pažangios technologijos, kurios padeda vartotojui dar geriau pajausti virtualų pasaulį.

Galima teigti, kad meta visata yra visai kitas interneto panaudojimo lygmuo. Tai virtualus pasaulis, kuris suteikia galimybę žmonėms gyventi taip, kaip jie norėtų, bet negali gyventi tikrame, fiziniame pasaulyje.

Meta visatos sąvoką nėra visiškai nauja. Ją 1992 metais mokslinės fantastikos novelėje aprašė Nealas Stefensonas. Knygoje buvo aprašytas žmogaus valdomų būtybių ir programinės įrangos agentų bendravimas virtualioje, trimatėje erdvėje.

Meta visatos nauda ir keliamos grėsmės

Norint įvertinti meta visatos svarbą, daugeliui gali kilti klausimas – kokia yra jos teikiama nauda? Daugybė bendrovių jau nustatė galimybes ateityje transformuoti internetą į didesnį įsitraukimą vartotojui suteikiantį skaitmeninį bendravimo būdą.

Pandemijos laikotarpiu daugybė darbdavių galėjo įvertinti nuotolinio darbo teikiamą naudą. Šiomis dienomis nuotolinis darbas tapo savotiška norma arba darbuotojų motyvavimo būdas. Tačiau neretai, nuotoliniu būdu dirbantys darbuotojai atitrūksta nuo savo darbovietės aplinkos, kolegų ar komandos. Susitikimai meta visatoje gali visa tai pakeisti. Iš namų dirbančiam darbuotojui virtualūs susitikimai su kolegomis gali praskaidrinti darbo dieną ir priversti efektyviau dirbti.

Nuotolinis mokymasis – tai dar viena iššūkis, kurį virtualus pasaulis gali pakeisti iš esmės. Virtualioje klasėje sėdintys mokiniai gali labiau išlaikyti dėmesį, jausti didesnę atsakomybę ir labiau susikaupti. Vietoje to, kad bendrautų naudojant vaizdo kamerą ir mikrofoną, mokiniai gali lankytis virtualiose klasėse ir laisviau bendrauti su savo klasės draugais.

Be to, meta visata yra visiškai nauja ir neribotas rinka didiesiems prekės ženklams. Tai puiki ir didelį potencialą turinti erdvė, kurioje didieji prekės ženklai gali talpinti savo reklamą ar kurti virtualius produktus.

Taigi, meta visata yra dar labai nauja, tačiau didelę įtaką visuomenei daranti virtuali erdvė, kuri gali sukelti ne tik teigiamus, bet ir neigiamus efektus. Įsitraukę į virtualų pasaulį žmonės gali dar labiau atsiriboti nuo realaus pasaulio ir gyvo bendravimo su kitais žmonėmis. Tai gali paskatinti psichologinių ir fizinių problemų atsiradimą.

Meta visatos ateitis

Meta visatos ateitis priklauso nuo poros dalykų – ar ji atitiks žmonių lūkesčius ir palengvins tarpusavio bendravimą, ir kokiu būdu bus galima vienam su kitu sąveikauti. Ši technologija turi potencialą visiškai pakeisti mūsų ateitį. Išpopuliarėjus šiai technologijai, gali iš esmės pasikeisti mūsų mokymasis, bendravimas, darbas ir pramogos. Kuo daugiau žmonių ateityje prisijungs prie meta visatos, tuo didesnę jos įtaką galėsime pajausti savo kasdieniniame gyvenime.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)