Spausdinti šį puslapį

Būsto šildymo kompensacijos: ką svarbu žinoti?

Baimė dėl gresiančių kosminių šildymo kainų verčia daugybę ukmergiškių ieškoti kompensacijų.

Ukmergės rajono savivaldybės Socialinės paramos skyriaus vedėja Asta Leonavičienė pažymi: kompensacijas galima gauti centriniam šildymui, malkomis, elektra, dujomis ir kitu kuru gaminamai šilumai.

Įprasta, kad šildymo kompensacijos priklauso sunkiau besiverčiantiems gyventojams. Tačiau šiemet, siekiant apsaugoti sunkumų dėl augančių energijos kainų patiriančius gyventojus, Seimas praplėtė paramos gavėjų ratą.

Sužinoti, ar galite gauti šildymo kompensaciją, padės internete pateikiama speciali skaičiuoklė arba Socialinės paramos skyriaus bei kaimo seniūnijų specialistai.

Prašymą galima pateikti pasirinktu būdu: www.spis.lt, atsiųsti paštu Kęstučio a. 3, Ukmergė (dokumentai turi būti patvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka) arba kreiptis į Socialinės paramos skyrių ar kaimo seniūnijas. Nustatant teisę į šildymo kompensaciją turtas nevertinamas, o tik asmens ar šeimos pajamos.

Pasak vedėjos, lyginant su praėjusių metų rugsėju, sulaukta dvigubai daugiau prašymų dėl kompensacijų. Siekiant apdoroti tokį didžiulį jų skaičių penktadieniais lankytojai šiai klausimais nebus priimami – skyriaus specialistai į sistemą suvedinės per savaitę surinktus duomenis.

Pažymi, kad daug žmonių iš karto nepateikia visų reikalingų dokumentų. Nuo rugsėjo 20-os dienos paskelbus išankstinę registraciją, jos laikai sparčiai tirpsta – dabar registruojama gruodžio mėnesiui. 

Socialinės paramos skyriaus specialistai aptarnauja tik iš anksto telefonu 8 686 15196 arba internetu www.manoregistracija.lt vizitui užsiregistravusius miesto gyventojus. Kaimo gyventojai turi kreiptis į seniūniją, kurioje yra deklaravę gyvenamąją vietą.

„Tik sunkiai judantys ar itin garbingo amžiaus žmonės Socialinės paramos skyriuje priimami be išankstinės registracijos „gyvoje eilėje“. Kadangi, patekus į savivaldybės pastatą per pagrindinį įėjimą, nuo praėjusių metų lankytojus pasitinka gerokai mažesnė laukimui skirta erdvė bei praėjimo kontrolės sistema, labai prašome iš anksto užsiregistravusiuosius ateiti ne pusvalandžiu ar valanda anksčiau, o paskirtu laiku. Taip siekiame išvengti didelio žmonių susibūrimo“, – sako vedėja.

Anot jos, sulaukiama ne vieno pasipiktinusio gyventojo klausimo, kodėl negalima visus reikalus dėl kompensacijų susitvarkyti telefonu, kaip buvo anksčiau? „Gyventojai telefonu buvo aptarnaujami be atskiro prašymo, kai Lietuvoje buvo paskelbtas karantinas ir ekstremali situacija. Ją atšaukus, vėl sugrįžo ir senoji tvarka –  priimant iš gyventojo prašymą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, pateiktų duomenų teisingumą asmuo turi patvirtinti savo parašu. To reikalauja Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas“, – sako A. Leonavičienė.

Žadama, kad sunkiai sergantiems, nevaikštantiems gyventojams užpildyti dokumentus kompensacijai padės socialinių paslaugų teikėjai. Kiti asmenys, kurie dėl įvairių priežasčių negali patys pateikti prašymus, tai gali padaryti per įgaliotus asmenis. Atstovavimui yra būtini įgaliojimai.

„Dauguma lankytojų į Socialinės paramos skyrių ateina valdomi emocijų, susierzinę. Visiems nuraminti ir paguosti reikėtų nemažai žmogiškųjų išteklių.

Kaip pavyzdį galiu paminėti dažną nusiskundimą dėl negalėjimo prisiskambinti dėl išankstinės registracijos telefonu 8 686 15196. Esant dideliam skambučių kiekiui, šis telefono numeris skambinančiajam nerodo užimtumo, jis girdi kviečiantį signalą, į kurį niekas neatsiliepia“, – sako skyriaus vedėja. Ir darbuotojams, ir lankytojams šiuo sudėtingu laikotarpiu ji pataria apsišarvuoti kantrybe ir būti pakantesniems. Taip pat pažymi, kad kompensacijos bus skirtos atbuline data, jei prašymai bus pateikti ir vėliau.  

UŽ inf.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)