Lentelių su žaliomis rodyklėmis nebeliks visoje Europos Sąjungoje. Gedimino Nemunaičio nuotr. Lentelių su žaliomis rodyklėmis nebeliks visoje Europos Sąjungoje. Gedimino Nemunaičio nuotr.

Netrukus prie šviesoforų nebeliks lentelių su eismą reguliuojančiomis žaliomis rodyklėmis, palengvinančiomis vairuotojų dalią. Baiminamasi, kad tai sukels chaosą gatvėse. Tačiau vairuotojai raminami, kad taip nenutiks.

Pagal 2014 m. priimtus Kelių eismo taisyklių pakeitimus, pasibaigus nustatytam pereinamajam laikotarpiui, nuo ateinančių metų šviesoforuose ties raudonu signalu nelieka lentelių su žalia rodykle į dešinę.

Įrengti naujas tokias lenteles bus draudžiama jau nuo lapkričio. Tokių lentelių, teigiama, atsisakoma kaip nesaugaus ir jutikliniam šviesoforų valdymui netinkamo eismo organizavimo būdo.

Pasak rajono savivaldybės Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos skyriaus vedėjo Aido Dutkaus, nuo lapkričio nebegalios KET 75 punktas. Jame kalbama apie signalais reguliuojamą eismą: „Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui“.

„Atsisakoma šio punkto – jis papildomos sekcijos rodyklės kryptimi leisdavo važiuoti tik šios sekcijos signalui įsijungus. Įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis būtų žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis, tarp jų – ir į dešinę, pagal pagrindinį – žalią – signalą“, – aiškino jis.

Šiuo atveju vairuotojas, sukdamas į dešinę pagal pagrindinį šviesoforo signalą, privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams (dviratininkams, pėstiesiems) pagal KET 158 punktą.

Pastarasis nurodo važiavimo per sankryžas tvarką: „Sukdamas sankryžoje į kairę arba į dešinę, vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams (dviračių vairuotojams ir kitiems), kertantiems važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostas. Sukdamas į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams, kertantiems bet kurią važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostą“.

Lenteles nuims

Anot A. Dutkaus, nuo 2020 m. sausio 1 d. nebegalios KET 76 punktas. Jame sakoma: „Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui. Tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta“.

Savivaldybėje antradienį vyko pasitarimas, kuriame kalbėta, kaip Ukmergėje užtikrinti saugų eismą, nuėmus žalias rodykles.

„Ukmergės miesto centrinėse sankryžose esančiuose šviesoforuose yra įrengtos 3 lentelės su žaliomis rodyklėmis, nukreiptomis į dešinę. Jos bus nuimtos iki sausio 1 dienos“, – sakė A. Dutkus.

Jo teigimu, savivaldybės administracija iki tol ketina vietoj minėtų lentelių su rodyklėmis įrengti papildomas šviesoforų sekcijas su žaliomis rodyklėmis į dešinę. Jos ir reikš, kad vairuotojams galima važiuoti, tačiau neturint pirmumo teisės.

Tai yra: kai pagrindinis šviesoforo signalas – žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę leidžiama važiuoti visomis kryptimis. Tik sukant į dešinę privaloma duoti kelią kitiems eismo dalyviams.

„Mažins spūstis“

Vairuotojai jau dabar piktinasi, kad nauja tvarka bus nepatogi, ir pagrindinėse sankryžose, ypač rytais ir vakarais, susidarys dar didesnės automobilių spūstys.

„Specialistų teigimu, šie pakeitimai, išnaudojant dabartines technologijas, tokias kaip išmanūs šviesoforai, padės didinti sankryžų pralaidumą. Taigi – mažins spūstis“, – tikina Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos skyriaus vedėjas.

Eismas – patogesnis

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, atsižvelgdama į miestuose diegiamą prie eismo srautų prisitaikantį jutiklinį šviesoforų valdymą. Teigiama, kad kelių (gatvių) savininkai – savivaldybės – galės patogiau organizuoti eismą.

Siekiant užtikrinti gerą šviesoforų matomumą, numatyti reikalavimai, esant būtinybei, juos pasukti arba palenkti, atitraukti „Stop“ liniją nuo šviesoforo arba įrengti papildomus šviesoforus.

Vadovaujantis ES direktyvomis, „žalių“ lentelių, leidžiančių sukti į dešinę esant įjungtam raudonam šviesoforo signalui, iki 2020 m. turi nelikti visose šalyse narėse.

Kelia grėsmę

Pirmosios šviesoforų lentelės su šiomis rodyklėmis buvo įrengtos Vokietijos Demokratinėje Respublikoje 1978 m., nors Kelio ženklų ir signalų konvencijoje jos numatytos nebuvo. Lentelė su žalia rodykle juodame fone šviesoforais reguliuojamose sankryžose leido sukti į dešinę degant raudonam signalui, prieš tai sustojus prie STOP linijos.

Po VDR ir VFR susivienijimo 1990 m. konstatuota, kad toks eismo reguliavimas kelia grėsmę eismo dalyviams. Tačiau dėl didelio VDR visuomenės pasipriešinimo nuo 1994 m. kovo 1 d. vis dėlto nuspręsta leisti įrengti šias lenteles, tačiau tik gerai įvertinus visas aplinkybes sankryžose. Jos atsirado ir buvusioje Vakarų Vokietijos teritorijoje.

Laikui bėgant lenteles su žaliomis rodyklėmis imta šalinti. Kelių ir transporto tyrimo instituto teigimu, nuo 2002 iki 2006 m. Hamburge buvo įrengtos 362 lentelės su žaliomis rodyklėmis, o 2014 m. jų liko tik 191.

Lietuvoje lentelės su žaliomis rodyklėmis įteisintos 1995 m. gruodžio 29 d.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Komentarai  

+2 # ok 2019-10-20 15:12
Pamatysit,kad dėsis gatvėje piko metu.Linksmiausia bus,kai sukant į užupį degs raudona šviesa,ten išsirikiuos didžiausia eilė,bet pats įdomumas bus,kai reikės iš Gedimino gatvės isukti į užupį.Įsukti negalės,nes ta susikaupusi eilė tikrai taip greit nepralaisvės.tai kur reikės sustoti išsukančiam iš Gedimino g.,vidury gatvės,kad važiuojačios tiesiai mašinos negalėtų pravažiuoti ar stovėti ir 10 kartų laukti kol vėl užsidegs žalia?
Atsakyti | Atsakyti cituojant | Citata
+2 # ok 2019-10-20 15:28
Ar bent pagalvojot,koks bardakas ten pasidarys?Kai įsukinėjantiems į užupį užsidegs raudona,o kelios mašinos iš Gedimino g.,ir taip pat sukančios į užupį,bus jau įvažiavusios į centrinės gatvės vidurį.Gal paaiškinsit,ką tiems vairuotojams tada daryti,stovėti vidury ir neleisti pravažiuoti tiesiai važiuojantiems ar bandyti atbuliniu grįžti atgal prie šviesoforo į Gedimino gatvę.Bet kuris variantas yra sveiku protu nesuvokiamas.Koks skirtumas,kad kažkokiam idiotuo šovė į galvą atsisakyti žalių lentelių(kai kuriose sankryžose,gal ir bus viskas tvarkoj),bet supraskit,kad šioje sankryžoje,tai neįmanoma,užsikimš visas centras,jau ir taip pravažiuoti pro niekur nebeįmanoma.O Ukmergėje,tikrai pats blogiausias susisiekimas iš visų tokio dydžio Lietuvos miestų.O dar kai pusė gatvių išgriauta,tai išvis baisu.
Atsakyti | Atsakyti cituojant | Citata

Pridėti komentarą

ukzinios.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, įstatymus pažeidžiančius, reklaminius, skatinančius smurtą komentarus. Už komentarus atsako juos parašę skaitytojai. Kurstant smurtą, rasinę, tautinę, religinę bei kitokio pobūdžio neapykantą ar kitaip pažeidžiant LR įstatymus, galite sulaukti atitinkamų tarnybų dėmesio.


Jonines

Kainoteka

Optima 13 Picerijos salės nuoma

Draugai

Ukmerges kulturos puslapiai

gpm 2011 n 135

Lietuvos valstybe

ukvm

vilkmerge

UKC logo 115x63

Apkeliauk

Tauragės laikraštis

KuoSkiriasi.lt

baidariu aukstaitija

Interneto dienraštis Bernardinai

Vilkmerge

lrytas

delfi

logo srtrf-300x170

Į viršų