Kiek užtrunka vidutinės apimties kėbulo remontas po smulkaus eismo įvykio?

Autorius Ukmergės žinios

Smulkūs eismo įvykiai, tokie kaip nestiprus smūgis į galinį bamperį, šoninis nubraukimas aikštelėje ar menkas kontaktas spūstyje, yra dažnas reiškinys Lietuvos keliuose, tačiau net jei žala atrodo nedidelė, deja, kėbulo remontas gali užtrukti ilgiau, nei tikėtasi.

Vidutinės apimties kėbulo darbai paprastai apima lokalų pažeidimų šalinimą, detalių keitimą arba lyginimą, paruošimą dažymui, ir dažymą. Tai nėra kelių valandų darbas, bet ir ne savaitės trukmės projektas – jei viskas vyksta sklandžiai.

Daug kas galvoja: ai, tik kampą nubrozdinau – sutvarkys per dieną. Bet kai atidarom, dažnai paaiškėja, kad po viršutiniu įbrėžimu slypi ir įlinkis, o kartais – pažeista plastiko laikiklio konstrukcija“, – pasakoja Vytautas Lukoševičius, meistras iš autoserviso „BAM“.

Nuo ko priklauso remonto trukmė?

Svarbiausias veiksnys – žalos apimtis. Net smūgis, kuris atrodė paviršinis, gali turėti pasekmių gilesniems kėbulo sluoksniams. Ypač jei buvo pažeista bamperio sritis – ten dažnai montuojami jutikliai, laikikliai, apsaugos plastikai.

Kiti aspektai, darantys įtaką remonto laikui:

• Ar reikalingas dažymas? Jei taip – reikės papildomo paruošimo, džiovinimo, o dažų atspalvio derinimas gali užtrukti.

• Ar dalis bus remontuojama, ar keičiama? Naujos detalės pristatymo laikas gali užtrukti nuo 1 iki 3 darbo dienų.

• Ar pažeistas plastikas, ar metalas? Plastiko taisymas dažnai greitesnis, bet jei reikia lyginti ar virinti metalą. Tai sudėtingesnis procesas.

• Ar reikia ardymo ir surinkimo darbų? Kai kurios pažeistos vietos nepasiekiamos be salono ardymo – tai padidina darbo laiką.

Paprastas galinio bamperio perdažymas – viena, bet jei reikia nuimti žibintą, išimti parkavimo daviklį, pataisyti tvirtinimus, vėl sureguliuoti – turim 2–3 dienų darbą“, – sako Lukoševičius.

Kiek realiai trunka remontas?

Vidutinės apimties kėbulo remontas po smulkaus eismo įvykio dažniausiai trunka 2–5 darbo dienas (jei nereikia specialių dalių užsakymo ar papildomų techninių darbų). Esant sudėtingesnei situacijai, kai nustatoma papildoma žala – darbai gali užsitęsti iki savaitės ar ilgiau.

Trumpai apžvelgiant galimus scenarijus:

• Minimalus įbrėžimas, be dažymo – 1 diena.

• Įlenkimas + dažymas – 2–3 dienos.

• Keičiama detalė + dažymas + reguliavimas – 4–5 dienos.

• Papildomos žalos identifikavimas + dalių laukimas – iki 7–10 dienų.

Svarbu suprasti, kad net jei darbas pats užima 1–2 dienas, visą procesą gali stabdyti detalių tiekimas, eiliškumas servise ar net oro sąlygos, jei dažymas atliekamas ne kameromis.

Ar galima važinėti, kol laukiama remonto?

Priklauso nuo žalos tipo. Jei pažeistas tik estetinis sluoksnis dažnai klientai gali važinėti toliau (su sąlyga, kad nekyla pavojus dėl aštrių briaunų, atsilaisvinusių detalių ar nulūžusios apdailos). Tačiau jei pažeisti parkavimo jutikliai, žibintai ar konstrukcinės dalys – važinėti nerekomenduojama.

Būna, kad žmogus atvažiuoja su atšokusiu bamperiu, laikomu lipnia juosta. Tada sakom – čia jau reikia daryti dabar, nes užtenka vienos duobės ir detalė krenta į važiuojamąją dalį“, – įspėja mechanikas.

Smulkus įvykis – ne visada greitas remontas

Nors kėbulo pažeidimai po smulkaus eismo įvykio gali atrodyti menki jų šalinimas dažnai reikalauja kruopštaus darbo, detalių keitimo ir dažymo, kurie užima laiko. Net vidutinės apimties remontas (priklausomai nuo situacijos) gali trukti nuo 2 iki 5 darbo dienų, o kartais ir ilgiau.

Svarbiausia – nesitikėti, kad viskas bus atlikta „rytoj“. Profesionalus remontas reikalauja laiko, tikslumo ir tinkamos įrangos, ypač kai kalbame apie estetiką, saugumą ir ilgaamžiškumą.

Geriausias rezultatas – kai klientas ne tik džiaugiasi išoriniu vaizdu, bet ir žino, kad po buferiu viskas surinkta kaip turi būti. Greitai padaryti – galima. Bet kokybiškai greitai – retai“, – sako Vytautas Lukoševičius.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *