Kelininkai ruošiasi žiemos darbams

Autorius Ukmergės žinios

Ar­tė­jan­ti žie­ma se­zo­ni­nių dar­bų są­ra­šą dik­tuo­ja ke­li­nin­kams. Pa­si­ruoš­ti tu­ri­mą ke­lių va­ly­mui ir bars­ty­mui skir­tą tech­ni­ką jie jau su­sku­bo. Ta­čiau ne­ri­mau­ja, kad jos ga­li pri­trūk­ti, jei dar­bų įkarš­ty­je su­ges bent vie­nas snie­go va­ly­tu­vas – at­sar­gi­nė tech­ni­ka kol kas – per di­de­lė pra­ban­ga.

 

Li­gi­ta JUODVALKIENĖ

 

11-22-1_straipsnio_nuotr

Ge­di­mi­no Ne­mu­nai­čio nuotr. Pa­vo­jin­giau­sius ke­lių ruo­žus ke­li­nin­kai ža­da pri­žiū­rė­ti rū­pes­tin­giau­siai.

Uk­mer­gės ra­jo­no Sa­vi­val­dy­bės ūkio sky­riaus vy­riau­sia­sis spe­cia­lis­tas Vy­gin­tas Du­baus­kas sa­ko, kad ke­lius pri­žiū­rin­čių įmo­nių bu­dė­ji­mas ra­jo­no ke­liuo­se pra­si­dės, kai bus iš­leis­tas sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riaus įsa­ky­mas. Ka­da pa­skelb­ti jo pra­džią, orien­tuo­ja­ma­si pa­gal si­nop­ti­kų prog­no­zes. Kol jos la­bai ne­gąs­di­na, ke­li­nin­kų tech­ni­kos bu­dė­ji­mas ati­de­da­mas.

 

Ra­jo­no ke­liai iš­da­lin­ti

 

Mies­to gat­ves šią žie­mą pri­žiū­rės UAB „Uk­mer­gės ver­smė“. Ši įmo­nė prieš tre­jus me­tus lai­mė­jo vie­šų­jų pir­ki­mų kon­kur­są ir su­da­rė su­tar­tį su sa­vi­val­dy­be dėl ne­pa­grin­di­nių mies­to gat­vių prie­žiū­ros. Su­tar­tis su­da­ry­ta tre­jiems me­tams, ta­čiau ji įsi­ga­lio­jo nuo ko­vo mė­ne­sio ir vi­sas šal­ta­sis se­zo­nas į šį ter­mi­ną su­tel­pa. Tai­gi nau­jo kon­kur­so skelb­ti pa­čia­me vi­dur­žie­my­je ne­rei­kės. Per me­tus sa­vi­val­dy­bė už gat­vių prie­žiū­rą su­mo­ka iš biu­dže­to įmo­nei 310 tūks­tan­čių li­tų.

Pa­sak V. Du­baus­ko, vie­ti­nės reikš­mės ra­jo­no ke­lių prie­žiū­rą or­ga­ni­zuos pa­tys se­niū­nai. Jie at­lie­ka vie­šuo­sius pir­ki­mus sa­vo se­niū­ni­jų ke­liams va­ly­ti žie­mą – su­tar­tis su­da­ro su įmo­nė­mis, ūki­nin­kais. Se­niū­ni­joms ke­lių prie­žiū­rai šie­met iš biu­dže­to skir­ta 110 tūks­tan­čių li­tų.

Vals­ty­bi­nės reikš­mės ra­jo­no ke­lius žie­mą va­lys VĮ „Vil­niaus re­gio­no ke­liai“ Uk­mer­gės ke­lių tar­ny­ba. Šios įmo­nės prie­žiū­ro­je – 409 ki­lo­met­rai ra­jo­no ke­lių ir mies­to gat­vių.

 

Ei­liš­ku­mas – pa­gal svar­bą

 

Di­džiau­sio VĮ „Vil­niaus re­gio­no ke­liai“ Uk­mer­gės ke­lių tar­ny­bos dė­me­sio su­lauks ma­gist­ra­li­niai ke­liai. Ra­jo­ni­nius pri­žiū­rės lai­ky­da­mie­si ei­liš­ku­mo – pir­miau­sia bars­tys ir va­lys tuos, ku­riuo­se di­džiau­sias au­to­mo­bi­lių srau­tas, kai ku­rių ke­lių ne­bars­tys iš­tisai.

Ma­gist­ra­li­nį ke­lią Kau­nas–Za­ra­sai–Daug­pi­lis ir jam pri­klau­san­čias Kau­no, Vy­tau­to gat­ves, Kęs­tu­čio aikš­tę ke­lių tar­ny­ba nuo snie­go va­duos ir bars­tys nuo 4 iki 22 va­lan­dos.

Kraš­to ke­liuo­se, ku­riems pri­klau­so ir Ant­akal­nio, Del­tu­vos, Ge­di­mi­no, Vil­niaus bei Ra­my­ga­los gat­vės, bu­di­ma – va­lo­ma ir bars­to­ma tik nuo 6 iki 19 va­lan­dos.

 

Pla­nuo­se – nau­jas va­ly­tu­vas

 

Pa­sak Vil­niaus re­gio­no ke­lių Uk­mer­gės ke­lių tar­ny­bos vir­ši­nin­ko Zig­man­to Kup­čins­ko, žie­mos jų įmo­nė lau­kia pa­si­ruo­šu­si. Šiuo me­tu san­dė­liuo­se tu­ri su­kau­pę dau­giau kaip 1500 to­nų sli­du­mą ma­ži­nan­čių me­džia­gų, o ar­ti­miau­siu me­tu pla­nuo­ja įsi­gy­ti dar be­veik 400 to­nų. Ke­liams pri­žiū­rė­ti pa­ruoš­ti 8 snie­go va­ly­mo ir 3 smė­lio – drus­kos mi­ši­nio bars­ty­mo me­cha­niz­mai. Įmo­nė pla­nuo­ja įsi­gy­ti dar vie­ną mo­der­nų ke­lių va­ly­mo ir bars­ty­mo au­to­mo­bi­lį.

Vir­ši­nin­kas sa­ko, kad la­biau­siai jiems rei­kė­tų re­zer­vi­nės tech­ni­kos, kad su­ge­dus esa­ma­jai ne­su­sto­tų dar­bai: eks­tre­ma­lio­mis si­tu­a­ci­jo­mis ją teks nuo­mo­tis iš ki­tų įmo­nių.

VĮ „Vil­niaus re­gio­no ke­liai“ Uk­mer­gės ke­lių tar­ny­bą, pri­žiū­rin­čią ma­gist­ra­li­nius ir ra­jo­ni­nius ke­lius, fi­nan­suo­ja Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­ja prie Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos.

 

Per trum­pas lai­ko­tar­pis

 

UAB „Uk­mer­gės ver­smė“ di­rek­to­rius ser­vi­sui Vla­di­mi­ras No­vo­sio­lo­vas taip pat pa­ti­ki­no, kad jie pa­si­ruo­šę nau­ja­jam se­zo­nui ir lau­kia sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riaus įsa­ky­mo pra­dė­ti bu­dė­ji­mą ke­liuo­se. Tu­ri­ma ir drus­kos, ir mi­ši­nio – vis­ko, ko rei­kia ke­lių prie­žiū­rai. Tech­ni­kos taip pat pa­kan­ka­mai – du bars­ty­tu­vus, du grei­de­rius, du trak­to­rius su pei­liais.

Tie­sa, tech­ni­ka nė­ra nau­ja, ta­čiau įmo­nė ne­ga­li sau leis­ti įsi­gy­ti nau­jo apie 200 tūks­tan­čių li­tų kai­nuo­jan­čio va­ly­tu­vo. „Jei su­tar­tis su sa­vi­val­dy­be bū­tų su­da­ry­ta de­šim­čiai me­tų, bū­tų ki­ta kal­ba. Ne­sa­me įsi­ti­ki­nę, kad jai pa­si­bai­gus, bran­gi tech­ni­ka ne­liks sto­vė­ti įmo­nės kie­me be dar­bo“, – svars­to pa­šne­ko­vas.

Iš anks­tes­nių me­tų pa­tir­ties jis ži­no, kad su­ge­dus ko­kiam va­ly­tu­vui, nu­ken­čia ter­mi­nai. Pa­vyz­džiui, ga­li at­si­tik­ti taip, kad gat­vės, ku­rios pri­va­lo bū­ti nu­va­ly­tos iki 7 va­lan­dos ry­to, nuo snie­go iš­va­duo­ja­mos tik 9 va­lan­dą.

 

Nak­ti­nis dar­bas – ne nau­jie­na

 

Su­tar­tį dėl mies­to ša­li­gat­vių va­ly­mo sa­vi­val­dy­bė yra su­da­riu­si su UAB „Izo­ba­ra“. Ši įmo­nė jau 9 me­tus iš ei­lės at­sa­kin­ga už ša­li­gat­vius, mies­to erd­ves. Šie­met sa­vi­val­dy­bė už šias pa­slau­gas jai sky­rė 344 tūks­tan­čius li­tų per me­tus.

Įmo­nės va­ly­mo pa­slau­gų dar­bų va­do­vė Vi­lė Da­ru­lie­nė sa­ko, kad šią žie­mą ša­li­gat­vius va­lys 18 įmo­nės dar­bi­nin­kų: „Jų tiek pat, kiek ir per­nai. Ir žmo­nių, ir tech­ni­kos mums pa­kan­ka.“ „Izo­ba­ra“ tu­ri trak­to­rių, du mi­ni trak­to­rius bei du me­cha­ni­nius snie­go va­ly­tu­vus.

Dar­bo gra­fi­ką įmo­nės dar­buo­to­jams žie­mą dik­tuo­ja oro są­ly­gos. Ne nau­jie­na ša­li­gat­vių va­ly­to­jams yra ir nak­ti­nis dar­bas – dre­biant snie­gui ša­li­gat­vius gram­dy­ti ten­ka net vi­dur­nak­tį.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *