Projekto dalyvių savaitė Ispanijoje

Ukmergiškių komanda. Ukmergiškių komanda.

Balandžio 10–16 dienomis vyko tarptautinio Erasmus+ „Mūsų upių tėkmėje“ projekto dalyvių susitikimas Ispanijoje.

Ukmergės Jono Basanavičiaus gimnazijai atstovavo Monika Gineikaitė, Jomilė Vaskelaitė, Žaneta Kravcova, Indrė Pauliukonytė, lydimos projekto koordinatorės Almos Kubrakovienės ir mokytojos Gražinos Macijauskaitės.

Madride ukmergiškių jau laukė delegacijos iš Prancūzijos, Olandijos, Vengrijos, Rumunijos ir Graikijos. Vėlai vakare autobusu pasiekė miestelį Elche de la Sierra, kur sutiko mokinius priimančios šeimos. Mokinės jose tęsė pažintį, kuri prasidėjo virtualiu būdu dar Lietuvoje.

Kitą rytą mokykloje vyko projekto atidarymo ceremonija. Vėliau miesto merijoje pasveikino meras.

Po tradicinių ispanų vaišių mokiniai buvo suskirstyti į komandas. Kiekvienoje – po vieną mokinį iš skirtingų šalių. Jų laukė žaidimas-susipažinimas su miestu. Teko ieškoti įvairių objektų, atlikti daugybę užduočių. Dar viena užduotis – daugiakalbio iliustruoto žodyno upių tematika komandinis kūrimas.

Kitą rytą prie Segura upės prancūzų komanda pademonstravo savo sukurtą droną: nuleido jį į vandenį tam, kad išmatuotų vandens temperatūrą, užterštumą, vandens PH. Po atliktų tyrimų poilsiavietėje laukė šeimos, kuriose buvo apgyvendinti mokiniai. Jos suruošė pietus gamtoje – pagamino „paella“, vaišino kitais tradiciniais patiekalais.  Grįžę į mokyklą, visų šalių mokiniai pristatė mokyklose vykdomas projekto veiklas.

Projekto dalyviai vyko į ekskursiją prie Fuensanta užtvankos. Čia dalyvavo sportinėse veiklose. Daugiausiai patirties suteikusi veikla – leidimasis lynu su profesionalo pagalba nuo Vicaria tilto. Teko šaudyti iš lanko, plaukti kanojomis užtvankoje.

„Ankstų ketvirtos dienos rytą vykome prie krioklių, matėme įspūdingų vaizdų – iš visų pusių kalnai, apaugę egzotiniais augalais, o važiuoti vingiuotais keliais buvo ypač neįprasta. Vakare mokykloje kartu gaminome ispanišką bulvinį patiekalą – „tortilla de patatas“, siuvome maišelius prieskoniams, gaminome kilimą iš smėlio, pynėme iš šiaudų detales krepšiams.

Atsisveikinimo vakarėlyje šokome pagal ispanišką muziką, dainavome, vaišinomės. Ryte atsisveikinę pajudėjome link Madrido. Pakeliui užsukome į Albacete miestą – lankėmės archeologiniame muziejuje.

Kelionėje pagilinome anglų kalbos žinias, išmokome daug prancūziškų ir ispaniškų žodžių. Džiaugėmės galimybe pagyventi ispanų šeimose, žavėjomės jų svetingumu, susiradome daug draugų“, – laiške redakcijai pasakojo projekto dalyvės Jomilė, Žaneta, Indrė, Monika.

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Pridėti komentarą

ukzinios.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, įstatymus pažeidžiančius, reklaminius, skatinančius smurtą komentarus. Už komentarus atsako juos parašę skaitytojai. Kurstant smurtą, rasinę, tautinę, religinę bei kitokio pobūdžio neapykantą ar kitaip pažeidžiant LR įstatymus, galite sulaukti atitinkamų tarnybų dėmesio.