Automobilių rinkoje Toyota ir Audi yra dvi visiškai skirtingos filosofijos atstovės. Toyota jau seniai garsėja savo patikimumu, paprastumu ir ilgaamžiškumu, tuo tarpu Audi garsėja technologiniais sprendimais, kurie suteikia galingumą, efektyvumą ir vairavimo malonumą. Tačiau didžiausias šių markių skirtumas slypi po variklio gaubtu. Toyota dažniausiai renkasi atmosferinius ir hibridinius variklius su mažiau sudėtinga mechanine konstrukcija, o Audi jau daug metų vysto pažangias TFSI ir TDI technologijas, kurios leidžia pasiekti didesnę galią iš mažesnio variklio tūrio. Tačiau kaip šie skirtumai paveikia eksploataciją ir kokių variklio dalių dėvėjimąsi reikia įvertinti prieš pasirenkant vieną ar kitą markę?
Toyota atmosferiniai ir hibridiniai varikliai: kodėl jie tarnauja ilgiau?
Toyota atmosferiniai varikliai laikomi vienais patikimiausių pasaulyje, nes jų konstrukcija yra paprasta, o naudojamos Toyota dalys – ilgaamžės. Viena pagrindinių priežasčių, kodėl šie varikliai išsilaiko ilgiau nei vidutinis automobilio tarnavimo laikas, yra mažesnis mechaninių komponentų skaičius. Atmosferiniuose varikliuose nėra turbinos, kuri ilgainiui gali sugesti dėl didelės šiluminės apkrovos ir alyvos cirkuliacijos sutrikimų. Be to, Toyota dažnai naudoja laiko patikrintas variklio grandines vietoje diržų, kas reiškia, jog jų nereikia keisti kas 100 000 km, kaip tai dažnai daroma kituose varikliuose.
Toyota hibridinės technologijos taip pat yra patikimumo pavyzdys. Pavyzdžiui, Prius ar Corolla Hybrid modeliai turi elektros variklius, kurie sumažina vidaus degimo variklio apkrovą ir dėvėjimąsi. Tokie varikliai dirba mažesnėmis apsukomis ir nepatiria tiek daug šiluminio streso, kaip tradiciniai benzininiai agregatai. Be to, Toyota hibridai turi regeneracinio stabdymo sistemą, kuri mažina stabdžių diskų ir kaladėlių susidėvėjimą. Visa tai reiškia, kad tokie varikliai gali lengvai nuvažiuoti 300 000 ar net 500 000 km be didesnių gedimų.
Audi TFSI technologija: didelis našumas su tam tikrais kompromisais
Audi, priešingai nei Toyota, jau ilgą laiką naudoja TFSI variklius, kurie pasižymi turbokompresoriumi ir tiesioginiu degalų įpurškimu. Tai leidžia pasiekti aukštą galią ir mažas degalų sąnaudas, tačiau kartu sukuria papildomas problemas eksploatacijoje. Turbokompresorius yra viena iš brangiausių variklio dalių, o dėl intensyvaus naudojimo ir aukštų temperatūrų jis gali sugesti greičiau nei atmosferiniame variklyje. Be to, Audi TFSI varikliai turi tendenciją kaupti anglies nuosėdas ant vožtuvų, nes tiesioginis įpurškimas nesuteikia galimybės vožtuvams išsivalyti nuo teršalų, kaip tai vyksta daugiataškio įpurškimo varikliuose.
Dar viena problema – TFSI variklių tepimo sistema. Dėl aukštų temperatūrų ir didelių apkrovų alyva sensta greičiau nei Toyota atmosferiniuose varikliuose, todėl alyvos keitimas Audi varikliuose turėtų būti atliekamas dažniau nei gamintojas rekomenduoja. Be to, ankstesnių kartų Audi TFSI varikliuose buvo plačiai paplitusi alyvos suvartojimo problema – dėl netobulo stūmoklių žiedų dizaino variklis sunaudodavo daug alyvos, o tai ilgainiui galėjo sukelti didelius gedimus. Audi dalys vis dažniau užsakomos internetu.
TDI varikliai: patikimumas su išimtimis
Audi dyzeliniai varikliai su TDI technologija taip pat yra inovatyvūs, tačiau jie reikalauja daugiau priežiūros nei Toyota hibridiniai varikliai. Modernūs TDI varikliai turi sudėtingas išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) sistemas, kietųjų dalelių filtrus (DPF) ir AdBlue įpurškimo sistemas, kurios padeda sumažinti taršą, bet kartu yra linkusios gesti. Pavyzdžiui, užsikimšęs DPF filtras gali priversti variklį pereiti į avarinį režimą, o EGR vožtuvai dažnai užsiteršia dėl dyzelino degimo proceso.
Toyota dyzeliniai varikliai yra retesni, tačiau jie dažniausiai paprastesni ir patikimesni nei Audi TDI agregatai. Tai ypač pastebima Afrikos ar Azijos rinkose, kur Toyota dyzeliai eksploatuojami prastomis sąlygomis ir atlaiko šimtus tūkstančių kilometrų be didelių problemų. Audi TDI varikliai, nors ir itin efektyvūs, yra labiau pritaikyti Europos rinkai, kur techninė priežiūra atliekama reguliariai ir naudojami aukštos kokybės degalai.
Degalų purkštukai, grandinės ir kiti komponentai
Toyota ir Audi taip pat skiriasi degalų įpurškimo sistemomis. Toyota dažniausiai naudoja paprastesnius, mažiau jautrius degalų purkštukus, kuriuos lengviau remontuoti ar keisti. Audi TFSI ir TDI varikliuose naudojami didelio slėgio purkštukai, kurie veikia tikslesniu režimu, bet yra jautresni prastesniems degalams ir dažnai reikalauja brangesnio remonto.
Audi TFSI varikliuose dažnai naudojama grandinė vietoje diržo, kas teoriškai reiškia mažiau priežiūros, tačiau kai kurių modelių grandinės tempikliai ir įtempikliai buvo linkę susidėvėti anksčiau laiko, sukeldami rimtus gedimus. Toyota šiuo atžvilgiu patikimesnė – jų grandinės yra ilgaamžiškesnės ir retai sukelia problemų.
Toyota ar Audi: kuri markė turi patikimesnes variklio dalis?
Viskas priklauso nuo eksploatacijos ir vairavimo įpročių. Toyota varikliai yra sukurti ilgalaikiam naudojimui, todėl jie reikalauja minimalios priežiūros ir yra patikimesni kasdieniam vairavimui. Jie neturi tokių sudėtingų sistemų kaip turbokompresoriai ar aukšto slėgio įpurškimo sistemos, todėl jų variklio dalys nusidėvi lėčiau. Audi, nors ir siūlo daugiau galios bei inovacijų, turi variklio dalis, kurios yra jautresnės nusidėvėjimui ir reikalauja reguliarios priežiūros bei kokybiškų eksploatacinių medžiagų.
Rinkdamiesi tarp šių dviejų markių, vairuotojai turėtų įvertinti, kas jiems svarbiau – ar patikimumas ir minimalios priežiūros išlaidos, ar naujausios technologijos bei sportiški vairavimo pojūčiai.
Parengta pagal: https://daliubaze.lt/