Klaidžioti medikus verčia pasenusi įranga

Autorius Ukmergės žinios

Grei­to­sios pa­gal­bos me­di­kai ti­ki­na ne­re­tai pa­vė­luo­jan­tys ne vien dėl ne­tin­ka­mai nu­ro­do­mų ad­re­sų. Dar­bą trik­do ir au­to­mo­bi­liuo­se nau­do­ja­ma pa­se­nu­si įran­ga, ku­ri ga­li pa­ves­ti, sku­bant pas li­go­nį.

 

Vai­do­tė ŠANTARIENĖ

 

02-22-4_straipsnio_nuotr

Greitosios pagalbos automobilių įranga gali pavesti.

Vyk­dant grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos sis­te­mos per­tvar­ką, nu­tar­ta ša­ly­je pa­lik­ti 10 GMP dis­pe­če­ri­nių. Svei­ka­tos ap­sau­gos mi­nis­te­ri­ja už­si­me­na, kad jų ga­lė­tų bū­ti dar ma­žiau. Cen­tra­li­zuo­tu val­dy­mu sie­kia­ma op­ti­mi­zuo­ti pa­slau­gas, ku­rios po re­for­mos esą bus efek­ty­ves­nės.

Pa­gal nau­ją tvar­ką dirb­ti prieš me­tus pra­dė­jo ir Uk­mer­gės me­di­kai. Iki tol pa­gal­bą kvies­da­vo­mės, pa­skam­bi­nę Uk­mer­gės PSPC grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos sky­riaus dis­pe­če­rėms. Da­bar mū­sų skam­bu­čiai ke­liau­ja į jų ad­mi­nist­ra­vi­mą pe­rė­mu­sią Vil­niaus grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos sto­tį. Iš jos mū­sų me­di­kų bri­ga­dos in­for­muo­ja­mos, kur vyk­ti pas li­go­nius.

PSPC grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos sky­riaus ve­dė­ja Ju­di­ta Ma­to­nie­nė sa­ko, jog ne­pa­to­gu­mų ky­la ir skam­bi­nan­tiems gy­ven­to­jams, ir pa­gal iš­kvie­ti­mus vyks­tan­tiems me­di­kams. Žmo­nes trik­do pri­sis­kam­bi­ni­mo tvar­ka. Ne­ga­lint su­si­siek­ti su dis­pe­če­riu, skam­bi­na­ma iš nau­jo, ta­čiau tuo­met skam­bu­tis pa­ten­ka į ei­lės ga­lą.

Ne­iš­ven­gia­ma keb­lu­mų ir nu­ro­dant ad­re­sus. „Mū­sų dis­pe­če­rės ra­jo­ne vi­sas gat­ves, kai­mus tiks­liai ži­no­jo, o Vil­niaus dis­pe­če­riams sun­ku orien­tuo­tis“, – sa­ko ve­dė­ja.

Anot jos, žmo­nės taip pat tu­ri tvar­kin­gai pa­sa­ky­ti ad­re­są: mies­te ar į ku­rią se­niū­ni­ją kvie­čia­ma „grei­to­ji“. „Kar­tais tik rė­kia pa­skam­bi­nę, kad grei­čiau va­žiuo­tų, o kur – taip ir ne­pa­sa­ko… Be to, ne vi­sa­da pa­pras­ta su­ras­ti, ypač – ko­kia­me vien­kie­my­je. Bū­tų grei­čiau, jei iš­ei­tų ant ke­lio pa­si­tik­ti“, – sa­kė pa­šne­ko­vė.

 

Apa­ra­tū­ra strin­ga

 

Jos tei­gi­mu, dar­bą dar la­biau ap­sun­ki­na ne­tin­ka­ma „grei­to­sios“ au­to­mo­bi­lių na­vi­ga­ci­nė sis­te­ma. Įran­ga, ku­rią pa­rū­pi­nu­si VšĮ Grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos sto­tis, pra­stai vei­kia, ne­re­tai gen­da.

Strin­gan­ti apa­ra­tū­ra truk­do pa­siek­ti iš­kvie­ti­mo vie­tą. „Pa­sa­ko ad­re­są vien­kie­my – ir ne­ga­lim su­ras­ti. Nei ad­re­są ži­nom, nei na­vi­ga­ci­joj ma­tom, tai skam­bi­nė­jam dis­pe­če­riams, ieš­kom… Eik­vo­jam ir lai­ką, ir ku­rą, o kaž­kam – gy­vy­bė“, – pa­sa­ko­jo J. Ma­to­nie­nė. Anot jos, vai­ruo­to­jai kai ka­da net­gi nau­do­jan­tys sa­vo tu­ri­mus as­me­ni­nius prie­tai­sus.

Na­vi­ga­ci­nes sis­te­mas tu­ri vi­si ke­tu­ri mū­sų grei­to­sios pa­gal­bos au­to­mo­bi­liai. „Di­džiau­sia pro­ble­ma ta, kad jos ne­ro­do, kaip nu­va­žiuo­ti, – ro­do tik ga­lu­ti­nį taš­ką. O tuos kom­piu­te­rius, kaip ir vi­są cen­tra­li­zuo­tą dis­pe­če­ri­nę Vil­niu­je, da­bar kon­tro­liuo­ja ir pri­žiū­ri Grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos sto­tis“, – sa­kė Uk­mer­gės PSPC va­do­vė Ja­ni­na Ga­liaus­kie­nė.

Sto­ties spe­cia­lis­tams te­ko ne kar­tą at­vyk­ti tvar­ky­ti uk­mer­giš­kių nau­do­ja­mus įren­gi­nius. Ta­čiau jie po ku­rio lai­ko vėl strin­gan­tys. Gy­dy­to­ja svars­to, kad jie tu­rė­tų bū­ti at­nau­jin­ti ar­ba ap­skri­tai pa­keis­ti. De­ja, vil­nie­čių pa­ža­dų, jog pro­ble­mos bus spren­džia­mos, ji sa­ko ne­gir­dė­ju­si.

 

Pa­tai­so tik lai­ki­nai

 

Pa­sak VšĮ Grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos sto­ties ope­ra­ty­vi­nių tar­ny­bų va­do­vo Igo­rio Lu­ka­še­vo, au­to­mo­bi­lių įran­gos pro­ble­ma – spe­ci­fi­nė. „Nau­do­ja­mi „Ge­tac“ kom­piu­te­riai – jie bu­vo au­to­mo­bi­liuo­se, ku­riuos mi­nis­te­ri­ja pir­ko 2008 me­tais. Tuos pa­se­nu­sius kom­piu­te­rius pa­ban­dėm at­gai­vin­ti, nors čia pro­ble­ma su jų mai­ti­ni­mu“, – pa­sa­ko­jo jis.

Anot jo, at­va­žia­vę meist­rai įren­gi­nius pa­tai­so tik lai­ki­nai. Sun­kiau­sia ba­te­ri­joms „at­lai­ky­ti“ sa­vait­ga­lius, kai bū­na di­džiau­si iš­kvie­ti­mų srau­tai.

„Vie­no kom­piu­te­rio ba­te­ri­ja kai­nuo­tų gal dau­giau kaip 1000 li­tų. Kom­piu­te­riai – spe­ci­fi­niai, ne­la­bai kas ir be­ga­mi­na to­kias ba­te­ri­jas, su­dė­tin­ga jų ras­ti“, – sa­kė I. Lu­ka­še­vas.

Tačiau pašnekovas ti­ki­no, jog me­di­kus kvie­čian­tie­ji be pa­gal­bos tikrai ne­lie­ka.

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *