Rajoninius kelius žada perduoti, tačiau savivaldybė su sąlygomis nesutinka

Autorius Vilma Nemunaitienė
Savivaldybės žinion norima perduoti 71,43 kilometro Ukmergės rajono kelių. Gedimino Nemunaičio nuotr.

Vyriausybė praėjusią savaitę pritarė prezidento inicijuotiems Kelių priežiūros ir plėtros prog-ramos finaansavimo įstatymo ir Kelių įstatymo pakeitimams, kuriais numatoma perduoti savivaldybėms rajoninius kelius miestų ir miestelių teritorijose.  Tačiau perdavimo sąlygos mūsų savivaldybės netenkina, nes žadamų lėšų jų priežiūrai neužteks.

 „Šis sprendimas neabejotinai bus naudingas tiek regionams, tiek vietos bendruomenėms. Savivaldybės galės pačios spręsti, kokia susisiekimo infrastruktūra sulauks pokyčių, atsižvelgti į vietos gyventojų poreikius. Rajoniniai keliai miestų ir miestelių teritorijose bus tvarkomi greičiau ir efektyviau. Autobusų stotelės ar pėsčiųjų perėjos įrengimo nebereikės laukti kelerių metų. Palaipsniui didės ir savivaldybėms skiriamas finansavimas, tai leis daugiau investuoti į vietinės reikšmės kelių gerinimą“, –  dėsto susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Įstatymų pakeitimai numato, kad nuo 2026 metų savivaldybės iš AB „Via Lietuva“ perims valstybinės reikšmės rajoninių kelių ruožus, esančius miestų ir miestelių teritorijose.

Tokiems keliams tapus vietinės reikšmės keliais ir pasikeitus statusui, jų tvarkymas taptų paprastesnis. Taip pat atsisakoma reikalavimo, kad ne mažiau kaip 50 proc. lėšų būtų skiriama kapitaliniam remontui. Dėl to savivaldybės galėtų iš KPPP lėšų atlikti daugiau kelių tvarkybos darbų.

Šiems įstatymo pakeitimams dar turi pritarti Seimas.

Ukmergės rajono savivaldybės meras Darius Varnas sako, kad pakeitimai tiesiogiai paliestų 71,43 kilometro Ukmergės rajono kelių. Jie yra 25-iose atkarpose. Tokį sąrašą įvertino ir savivaldybei pateikė AB „Via Lietuva“. Tačiau problema yra ta, kad numatomas per mažas finansavimas šiems, lig šiol valstybiniams, keliams prižiūrėti.

Pasak rajono vadovo D. Varno, perduotų kelių priežiūrai turėtų būti skiriamos papildomos KPPP lėšos – 4 770 Eur kiekvienam kilometrui per metus, t. y. 333 900 Eur per metus.

Tokios sumos reikia kelių atkarpų greideriavimui, valymui ir remontui. O siūloma suma yra gerokai mažesnė.

Esant tokiai situacijai savivaldybė dabar nesutiktų perimti nė vieno kelio ruožo. Argumentuojama, kad daugelio jų būklė labai prasta, reikalingi remonto darbai.

Pasidomėjus, ar minėtas siūlymas dėl kelių perdavimo neišspręstų Ukmergei bene opiausios – Vilniaus gatvės – problemos, meras sakė, kad apie šios gatvės perdavimą kalba neina, o kalbama tik apie kaimo kelius.

Vilniaus gatvė, o taip pat ir pagrindinis tiltas per Šventąją šiuo metu priklauso valstybei ir yra valdomi AB „Via Lietuva“. Ir gatvės, ir tilto būklė ypač prasta.  Kaip tik šiomis dienomis pavojinga duobė buvo atsivėrusi šalia pagrindinio tilto. Gyventojai liejo priekaištus valdžiai dėl apverktinos būklės gatvės dangos, į ką atsakyta, kad gatvė – ne savivaldybės, tad remontuoti jos neturi galios.

Rajono meras D. Varnas patikino, kad, savininkui nesiimant remontuoti Vilniaus gatvės, daugiau laukti negalima – gatvė tampa nesaugi ir gadina visą miesto bendrą vaizdą, tad remontą žadama daryti iš rajono biudžeto lėšų.

Kalba eina pirmiausia apie gatvės atkarpą nuo miesto cent-ro iki tilto, kur remontas buvo planuotas, bet darbai įstrigo dėl aptiktų archeologinių radinių ir todėl išbrangusios kainos.

Tvirtinant rajono biudžetą žadama numatyti lėšų šiems darbams, o vėliau reikalauti valstybės kompensacijos. „Daugiau laukti jau neįmanoma“, – pažymėjo meras.

Kelio ruožai, kuriuos siūloma perduoti Ukmergės rajono savivaldybei

Dalintis
Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *