Vil­ma NEMUNAITIENĖ

Va­sa­ra skai­čiuo­ja pas­ku­ti­nes sa­vai­tes. Ją nu­si­ne­ša su­no­kę obuo­liai, lau­kuo­se šno­puo­jan­tys kom­bai­nai, dar­že­liuo­se svy­ran­tys jur­gi­nų žie­dai ir vis tan­kiau be­si­drai­kan­tys vo­ra­tin­kliai.

Apie der­lių pri­me­na ir rū­pes­tin­gų šei­mi­nin­kių na­muo­se be­si­ri­kiuo­jan­tys so­do ir dar­žo gė­ry­bių stik­lai­nė­liai. Nors kai kam at­ro­do, kad kon­ser­vuo­ti ne­ap­si­mo­ka, tai tur­būt tik tuo at­ve­ju, jei gė­ry­bės – pirk­ti­nės. Jei jos au­ga sa­vam dar­že – kon­ser­va­vi­mas tie­siog bū­ti­ny­bė, kaip ki­taip su­do­ro­ti sun­kiai už­au­gin­tą der­lių, juk die­na ki­ta – ir vai­siai bei uo­gos virs pu­vi­niu...

 

Ši sa­vai­tė ku­pi­na ma­žiau ar dau­giau ži­no­mų at­min­ti­nų da­tų.

Rug­pjū­čio 12-ąją mi­nė­ta Tarp­tau­ti­nė jau­ni­mo die­na. Taip sie­kia­ma dau­giau dė­me­sio skir­ti jau­ni­mo pro­ble­moms, ska­tin­ti jau­ni­mą ak­ty­viau da­ly­vau­ti vi­suo­me­ni­nė­je veik­lo­je.

Rug­pjū­čio 13-oji – Tarp­tau­ti­nė kai­ria­ran­kių die­na. Sta­tis­ti­ka ro­do, kad kas penk­tas gar­sus žmo­gus – kai­ria­ran­kis. Kai­ria­ran­kiai bu­vo Liud­vi­kas Van Bet­ho­ve­nas, Čar­lis Čap­li­nas, Al­ber­tas Einš­tei­nas, Mer­li­na Mon­ro, Mi­ke­lan­dže­las, Na­po­le­o­nas Bo­na­par­tas, Le­o­nar­das Da Vin­čis, F. Šo­pe­nas ir daug ki­tų gar­sių žmo­nių. Ta­čiau vy­res­ni žmo­nės dar pri­si­me­na, kaip griež­tai tė­vai ir mo­ky­to­jai vai­kys­tė­je ban­dė juos at­pra­tin­ti nuo kai­ria­ran­kiš­ku­mo.

Rug­pjū­čio 15-oji – Žo­li­nė, Šv. Mer­ge­lės Ma­ri­jos dan­gun ėmi­mo šven­tė. Mums, lie­tu­viams, ji su­tei­kia lais­va­die­nį. Žo­li­nė – tai at­si­svei­ki­ni­mo su žel­me­ni­mis ir gė­lė­mis die­na. Mo­te­rys šią die­ną rink­da­vo gra­žiau­sias lau­kų gė­le­les, ūki­nin­kai iš­kep­da­vo duo­nos iš švie­žio der­liaus ir pa­da­ry­da­vo alaus, gi­ros. Žo­li­nių švęs­ti su­si­rink­da­vo vi­sa gi­mi­nė, ti­kė­ta – kas ne­at­eis kar­tu švęs­ti per Žo­li­nę, bus ne­tur­tin­gas.

Įve­dus krikš­čio­ny­bę, šven­tė su­ta­pa­tin­ta su Švč. Mer­ge­lės Ma­ri­jos dan­gun ėmi­mo die­na. Pa­sa­ko­ja­ma, kad Jė­zaus mo­ti­nos Ma­ri­jos mir­ties apaš­ta­lai bu­dė­jo prie jos ka­po. Pet­ras iš­vy­do, kaip Ma­ri­ja pri­si­kė­lė iš nu­mi­ru­sių­jų. Ati­da­rę kars­tą, apaš­ta­lai Ma­ri­jos kū­no ne­be­ra­do – kars­te bu­vo tik dau­gy­bė gė­lių.

Rug­pjū­čio 16-ąją mū­sų se­no­liai švęs­da­vo pjū­ties pa­bai­gą ir nau­jos sė­jos pra­džią – bu­vo sė­ja­mi žiem­ken­čiai. Kai­muo­se žmo­nės vi­są va­sa­rą gy­ven­da­vo be dirb­ti­nės švie­sos. Po rug­pjū­čio 16-os die­nos į tro­bas vėl su­grįž­da­vo ba­la­na ir ži­ba­li­nė lem­pa.

Krikš­čio­ny­bės me­tais šven­tė su­ta­pa­tin­ta su Ro­ko var­du­vė­mis. Šv. Ro­kas – pran­cū­zas, gy­ve­nęs XIII–XIV a. Jis iš­da­li­jo sa­vo tur­tus varg­šams, slau­gė li­go­nius. Ti­kė­ta, kad pats Ro­kas sir­go ma­ru, bet tu­rė­jo ypa­tin­gą ga­lią gy­dy­ti žmo­nes ir iš­si­gy­dė pats.

Šv. Ro­kas lai­ko­mas li­go­nių glo­bė­ju. Ti­kima, kad Ro­kas ap­sau­gos nuo li­gų.

Tad jei nu­vy­lė dak­ta­rai ir vais­ti­nin­kai, vi­sa­da ga­li­ma iš­ban­dy­ti gy­dymą­si mal­da...

Griežtai draudžiama "Ukmergės žinių" paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse be sutikimo. Gavus leidimą būtina įdėti aktyvią "Ukmergės žinių" nuorodą ir nurodyti kaip šaltinį.
Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)

Pridėti komentarą

ukzinios.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, įstatymus pažeidžiančius, reklaminius, skatinančius smurtą komentarus. Už komentarus atsako juos parašę skaitytojai. Kurstant smurtą, rasinę, tautinę, religinę bei kitokio pobūdžio neapykantą ar kitaip pažeidžiant LR įstatymus, galite sulaukti atitinkamų tarnybų dėmesio.


Daugiau šioje kategorijoje:

Kainoteka

Optima 13 Picerijos salės nuoma

Draugai

Ukmerges kulturos puslapiai

gpm 2011 n 135

Lietuvos valstybe

ukvm

vilkmerge

UKC logo 115x63

Apkeliauk

Tauragės laikraštis

KuoSkiriasi.lt

baidariu aukstaitija

Interneto dienraštis Bernardinai

Vilkmerge

lrytas

delfi

logo srtrf-300x170

Į viršų